  • Data: 2020-08-06 22:33:03
    Temat: Re: bierna pojemnosciowa
    Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-08-06 16:39, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Piotr Dmochowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >
    > Zaraz ... a ta bierna to jaka ? Moze klient zaplacil za dzialanie zgodne
    > z IRiESD :-)

    > Hm, a co ma to dac ?
    > Bo o ile zmniejszenie doplywu pradu w maksimum napiecia ma jakis tam
    > ograniczajacy skutek, przesuniecie doplywu pradu na okres, gdy mniej go
    > doplywa z elektrowni - tez, to jednak energie bierna trzeba potem
    > odebrac. I co ma falownik z nia zrobic ?
    >
    > A moze reszta sieci sobie odbierze?
    > Bo chyba nie chodzi o to, aby nadmiarową energie z PV zamienic na
    > grzanie sieci stratami powstalymi przy przeplywie pradu biernego :-)

    //moze odbierze... tylko kto zaplaci za przesyl...?

    Jak PV pracuje na full to swieci slonce i jest goronco... najlepiej
    wtedy, przaslac nadmiar mocy lokalnie do wiatrakow i narobic troche
    wiatru...!

    Wobraz sobie, ze som juz takie firmy, ktore za oplatom podejmujom siem
    'unicestwiac' moc, grzejonc np: wode w rzece, albo w morzu.