eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriabilety w IC › Re: bilety w IC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: bilety w IC
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <3...@g...com>
    <1...@4...net>
    <LByrD.183880$2D.132874@fx12.ams1>
    <1511izy4rpx6m$.zyzgddsrnnds.dlg@40tude.net>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Sat, 29 Sep 2018 11:41:21 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1511izy4rpx6m$.zyzgddsrnnds.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 48
    Message-ID: <5baf48c1$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.49.67.160
    X-Trace: 1538214081 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 95.49.67.160:52914
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:41573
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-09-29 o 11:15, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 28 Sep 2018 23:14:51 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    >> On 2018-09-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> IMO - w transporcie pasazerskim sa inne zasady.
    >>> Tzn na zachodze.
    >>> Zaczeli importowac do nas ?
    >>> No to ciekaw jestem co z tego wyjdzie.
    >>
    >> Tak na chłopski kapitalistyczny rozum to czym mniej uczęszczana trasa
    >> tym taniej (popyt-podaż, te sprawy)
    >
    > To akurat mozna regulowac liczba kursow.
    > A wtedy sie okaze, ze na uczeszczanych trasach oblozenie jest duze, a
    > na tych mniej uczeszczanych - nie zawsze, wiec zyski spadaja.
    >
    > Gdzies tam jeszcze jest amortyzacja torow, no ale tory juz sa ...
    >
    > A przypomnij sobie linie Virgin - zaczeli od lotow do USA, bo tam bylo
    > sie najlatwiej wcisnac i wypracowac zysk przy niskiej cenie.
    > Wiec i BA obnizylo cene lotow do USA, az do granic dumpingu.
    > A inne kierunki nadal drogie :-)
    >
    >
    > Ale ja bardziej o tym
    > https://www.eurotunnel.com/uk/home/
    >
    > Tu jest dopiero orgia z cenami ... a przynajmniej kiedys byla.
    >
    > J.
    >

    Linie, które mają monopol na przewozy mogą dyktować ceny testując
    wytrzymałość klientów.
    Jak nie mają monopolu to go sobie tworzą wykupując, lub niszcząc
    konkurentów.
    Z tymi, których nie mogą zniszczyć wchodzą w cichą zmowę.
    Jeżeli państwo próbuje wprowadzić ograniczenia na ceny, to podnosi się
    krzyk o ingerencji w święty wolny rynek.
    Mechanizmy są znane od wielu lat, ale wygodniej politykom udawać że ich
    nie ma, lub twierdzić ze to normalne.

    Podobnie dzieje się z rynkiem owoców.
    Zobaczcie ile dostaje za owoce sadownik w skupie, a ile płaci klient w
    sklepie.
    Sadownik nie ma wyjścia, może cenę zaakceptować, albo zwinąć interes.


    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: