    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 2 May 2017 00:02:04 -0700 (PDT)
    Subject: Re: "... chęć szczera zrobi z Ciebie inżyniera"
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 2 maja 2017 01:35:56 UTC+2 użytkownik SnCu napisał:

    > Jak ja po studiach zaczynałem pierwszą poważną pracę, to okazało się że
    > po 5 latach teoretycznego wkuwania tego, tamtego i siamtego, nie wiem
    > NIC PRAKTYCZNEGO, co by było przydatne na stanowisku, gdzie mnie
    > zatrudniono. Więc zrobiłem pokerową twarz, a po godzinach sam się
    > douczałem z różnych materiałów, byle nie dać po sobie znać że czegoś nie
    > wiem. I tak przez wiele długich miesięcy.

    Tak niestety wygląda polska edukacja.

    > Dlatego zdecydowanie mówię - żadnej tolerancji dla dziecięcej
    > niezdarności u dorosłych ludzi.

    I tego nie rozumiem.
    To są informacje które podaje sie w 3-15 sekund.
    Czemu sie nie podzielić tak wysokopoziomową wiedzą?

    To nie jest prowadzenie za rączkę. To jest pokazanie ze z wszystkich dostepnych
    ksiazek ta jest najsensowniejsza a ta druga ja dobrze dopełnia. A normy to albo
    kupić, albo czytać i notować.

    Zobacz, powyższym tekstem rozwiązałem gostkowi polowe problemu.

    Jak wróci i będzie pytał o to co w książce jest wyjasnione to co innego. Ale i wtedy
    warto pomagać.
    Ja nie rozumiem tego patetycznego uniesienia nad pytającym.

    Dam ci przyklad:
    Na youtube jest pare filmow niejakiego bena eatera.
    Opisuje cyfrowke i w trakcie odcinka sklada uklady na breadboradzie.
    Gdybym jego filmy widzial w wieku 15 lat to dzis bylbym kim innym.

    Gdybym filmik o reverse engineeringu 6502 widzial wtedy to pewnie rozumiał bym
    dlaczego procesor wogole dziala (tajemnica dekodera rozkazów).

    Idea trywialna ale w książkach jakie przerabialem dekoder byl opisany jako dekoder i
    tyle. Jak wspoldzialal z raszta bylo traktowane szczatkowo.

    I jak widzę takie pytania to widze siebie z tamtych lat. Głodny wiedzy ale bez
    dostępu do niej w postaci zjadliwej dla mojego rozumu.

    Dlatego staram sie pomagac innym na poziomie jaki nie powoduje robienia czegoś za ta
    osobę.