  • Data: 2015-01-21 00:58:30
    Temat: Re: co by tam miało być
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 00:37:33 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:
> [...]
    był autotransformator. Na dodatek podobno działało w obie strony. Z 220 robiło 110 a
    ze 110 robiło 220.

    > Mógł być autotransformator, tylko jaka moc była tam podana? ile toto ważyło?
    > Typowy amerykański "konwerter" trochę większy od paczki papierosów z autotrafem w
    środku ma 50W
    > 1600 - watowy ważyłby dobrych parę kilogramów i miał odpowiednie rozmiary.

    Nie odpowiem ile ważyło bo miałem to w łapach ze 25 lat temu. Ciężkie było. W środku
    żelazo i miedź. Może przesadziłem z rozmiarem że takie małe. Może jak trzy paczki
    fajek było. Wtykało się to do gniazdka. Kilowatowa hamerykańska jedno płytkowa
    kuchenka z tym pracowała. Trafiło do mnie bo przepalił się bezpiecznik jak podłączyli
    dwu płytkową.