  • 31. Data: 2019-11-14 11:17:54
    Temat: Re: [cross] Jaka karta microSD do raspberry?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Nov 2019 10:58:09 +0100, dantes <d...@q...com> wrote:
    > Mówisz że GOODRAM jest gut?

    Ja używam od 1.5 roku bardzo intensywnej tej:
    https://www.tme.eu/pl/details/irp-s9b0-0320r11/karty
    -pamieci/goodram/

    i jeszcze działa. Dobre zbilansowanie szybkości działania i trwałości.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2019-11-14 11:43:14
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Nov 2019 11:17:54 +0100, Marek napisał(a):

    > Ja używam od 1.5 roku bardzo intensywnej tej:
    > https://www.tme.eu/pl/details/irp-s9b0-0320r11/karty
    -pamieci/goodram/

    > i jeszcze działa. Dobre zbilansowanie szybkości działania i trwałości.

    A co tam fizycznie wsadzili do środka? Wiadomo?

  • 33. Data: 2019-11-14 11:59:43
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> napisał(a):
    > Tu jest pewien kłopot, między dyskiem SSD a ciotką Maliną wystąpią
    > złącza i kable produkcji chińskiej. To jest loteria, uptime ciotki
    > Maliny może drastycznie spaść. Przebadałem kilka takich wynalazków -
    > nawet firmowych - i nie jest dobrze, dodatkowo o funkcji TRIM można
    > zapomnieć, też loteria.

    Kupiłem przejściówkę SATA/USB oraz zasilacz na Aliexpress. Nie ma problemu.
    11:59:15 up 142 days, 13:54, 2 users, load average: 0,22, 0,22, 0,18
    Ale może miałem szczęście.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 34. Data: 2019-11-14 12:06:13
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Nov 2019 11:43:14 +0100
    doszła do mnie wiadomość <qqjb1f$1muc$1@gioia.aioe.org>
    od dantes <d...@q...com> :

    -pamieci/goodram/

    >A co tam fizycznie wsadzili do środka? Wiadomo?

    To jest pSLC, pamięć jest MLC, a kontroler zapisuje tylko stany 00 lub 11.
    Pamiętam dysk SSD, dość starawy(chyba jeden z wcześniejszych modeli Cruciala albo
    OCz)
    który pracował w takim trybie jak był zapisany w mniej niż 50%, jak osiągnął prawie
    50%,
    to zaczynał przebudowę w trybie MLC, strasznie wtedy spowalniał działanie.

  • 35. Data: 2019-11-14 12:14:20
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Nov 2019 12:06:13 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

> [...]
    50%,
    > to zaczynał przebudowę w trybie MLC, strasznie wtedy spowalniał działanie.

    Nie ma to jak stare dobre "poććiwe" SLC. Były kiedyś takie kary SD 256 MB
    (i większe), z których "odzyskiwało" się 512 MB danych (i więcej) ;)

  • 36. Data: 2019-11-14 12:24:00
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Nov 2019 11:59:43 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5dcd339f$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> :

    >Kupiłem przejściówkę SATA/USB oraz zasilacz na Aliexpress. Nie ma problemu.
    > 11:59:15 up 142 days, 13:54, 2 users, load average: 0,22, 0,22, 0,18
    >Ale może miałem szczęście.

    Wymieniałem do tej pory gniazda USB w stacji dokującej i dwóch kieszeniach, msata-USB
    M.2 USB. Gniazda przerywały obwód jak się trochę posmyrało kable. Z samymi kablami
    nie
    jest lepiej, jak potrzebuję dwa kable, to na wszelki wypadek biorę pięć i
    selekcjonuję.

  • 37. Data: 2019-11-14 15:05:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Nov 2019 12:06:13 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
    <B...@i...invalid> wrote:
> [...]
    > osiągnął prawie 50%,
    > to zaczynał przebudowę w trybie MLC, strasznie wtedy spowalniał

    Mam ją zapełnioną gdzieś w 80% i jeszcze nie zauważyłem spadku
    prędkości.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2019-11-14 15:36:46
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Nov 2019 15:05:57 +0100
    doszła do mnie wiadomość <a...@n...neostrada.pl>
    od Marek <f...@f...com> :

    >Mam ją zapełnioną gdzieś w 80% i jeszcze nie zauważyłem spadku
    >prędkości.

    To nie dotyczy tej karty(flash w tej karcie jest MLC, ale karta zapisuje tylko stany
    LL
    lub HH - pseudoSLC), podałem przykład dysku, który(leśli miał >50% wolnego miejsca)
    pracował w trybie pSLC, jak wolne miejsce dobijało do 50% to robił sobie
    reorganizację
    danych(kompaktował dane do trybu MLC).

  • 39. Data: 2019-11-14 15:44:05
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Nov 2019 15:36:46 +0100
    doszła do mnie wiadomość <n...@4...com>
    od Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> :
> [...]
    >pracował w trybie pSLC, jak wolne miejsce dobijało do 50% to robił sobie

    Dodam jeszcze, że spowolnienie było spowodowane działającymi w tle procedurami
    kompaktowania a nie spadkiem wydajności zapisu/odczytu, wydajność przed i po
    kompaktowaniu była taka sama. Nowsze dyski tak nie robią, mają jakieś małe bufory
    SLC(lub
    pSLC) buforujące zapisy, po zapełnieniu tych buforów szybkość zapisu spada mocno w
    dół.

  • 40. Data: 2019-11-14 15:54:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2019-11-14 o 09:30, Adam Lubszczyk pisze:

    > Czy to oznacza, że aby zachować dane karcie (pendrive)
    > należy ją regularnie podłączać do zasilanie (nawet nic z niej czytając)
    > aby dane się automatycznie odświeżyły?
    > Jak często i na jak długo?

    Nie. Nie musisz podłączać bo nie straci danych niepodłączony. To, o czym
    pisze queequeg służy do przenoszenia bloków z miejsc które były często
    zapisane do miejsc które były zapisywane mniej lub wcale (np. z początku
    dysku na koniec). Chodzi o to, że mają skończoną żywotność komórki jeśli
    chodzi o zapisy. Jak w kółko będziesz zapisywać w tym samym miejscu bez
    wear-leveling to zrobisz "dziurę" i plik będzie nieczytelny (kilka
    komórek przeestanie działać podczas gdy reszta będzie działać bez zarzutu).