    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: (crosspost) PRA a BRA
    Date: Tue, 10 May 2011 19:23:09 +0200

    > Jeśli to stare urządzenie, a celem variego jest nauka to nie polecam -
    > urządzenia starszej generacji miały wiele ograniczeń, szczególnie jeśli
    > idzie o 'mieszanie', a o to zapewne variemu chodzi ;-)
    5-6 lat ma na pewno, a może i więcej, bo wtedy miałem z nim do
    czynienia, ale w tym wypadku nic się nie zmieniło, bo i standardy się
    nie zmieniły.
    Urządzenie o którym pisałem to w pełni profesjonalny miernik i do zabawy
    faktycznie się nie nadaje, mało tego trzeba na prawdę trochę już znać
    technologię i sam miernik, żeby z niego w pełni korzystać

> [...]
    > i posiłkując się darmowym asteriskiem i jakimś pecetem pobawić się tym.
    > Implementacja obsługi BRI ostatnio bardzo się poprawiła, dość rzecz, że
    > kilka dużych instytucji (w tym finansowych) z ziemi obiecanej BRI - zza
    > naszej zachodniej granicy używa tego we wszystkich swoich oddziałach ;-)
    >
    > No i przy odrobinie 'grzebalstwa' można sobie sporo 'potestować' jak komuś
    > się chce w kodzie źródłowym grzebać ;-)
    >
    > Dekoder samego protokołu też jest dość przejrzysty i czytelny, nie tylko w
    > trzeciej ale i niższych warstwach (q921).

    Nigdy się nie bawiłem aż tak głęboko, bardziej mnie interesowało co było
    między centralą a NT, niż to co się dzieje za nim. Szczerze to nawet nie
    wiem czy wszystko co jest przesyłane w styku U jest powtórzone w S/T.