  • Data: 2009-08-10 19:21:42
    Temat: Re: cyfrowa obróbka sygnału
    Od: Paweł <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    pgw pisze:

    > Nie slyszalem o czyms takim, mozesz podać jakieś zródla?

    Opierałem się jedynie na tym co bardzo bardzo dawno temu się nauczyłem.
    Tak więc oczywiście mogłem popełnić jakieś podstawowe błędy i zrobić coś
    kompletnie bez sensu.

    Dla poszczególnych częstotliwości liczę coś takiego
    A=P1*Cos(k1)+P2*Cos(k2)+P3*Cos(k3)...+Pn*Con(n)
    B=P1*Sin(k1)+P2*Sin(k2)+P3*Sin(k3)...+Pn*Sin(n)

    gdzie:
    P0,P1,P2,P3... kolejne próbki z ADC
    n ilośc próbek dla jakiej przeprowadza się operacje
    Cos(k1),Sin(k1),Cos(k2),Sin(k2),Cos(k3)... stablicowane wartości funkcji
    Cos i Sin (różne dla różnych częstotliwości).
    Amplituda danej składowej jest proporcjonalna do SQR(A*A+B*B)

    Aby obliczyć A i B dla okienka przesuniętego jedną próbkę wystarczy
    policzyć:

    A0=A1+P0*Cos(k0)-Pn*Cos(n)
    B0=B1+P0*Sin(k0)-Pn*Sin(n)

    Tak więc liczę tylko coś takiego dla różnych częstotliwości po
    odczytaniu próbki z ADC.

    Dodatkowo liczę A*A+B*B aby porównać prążki i przeprowadzam operacje na
    wskaźnikach do tablicy Sin i Cos. Długości tych tablic są rożne dla
    różnych częstotliwości.

    Dla ARMa jest to łącznie tylko około 20-25 instrukcji w asm na jedną
    częstotliwość. Ma on instrukcję MLA mnożenia i jednoczesnego dodawania.
    Przy odpowiednio dobranych argumentach dla AT91SAM7S wykonuje się ona
    teoretycznie 2 cykle.

    Paweł