  • 101. Data: 2017-04-28 20:31:48
    Temat: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > Dobrze zgadujesz :-)

    > Zdecydowanie nie. Po prostu sprawdź.

    Sprawdzałem wiele razy na laborkach z chemii :-)

    Ty sprawdź!

    Herbata z wody twardej, takiej w kranówce ma kolor bardzo ciemny, brązowawy
    i właśnie nie jest zbyt smaczna.

    Herbata na deszczówce/destylowanej czy dejonizowanej takiej jak to opisałeś
    wychodzi w kolorze jaśniejszym, czerwieńszym i smakuje wyśmienicie.

    W praktyce, przy robieniu herbaty, nie ma żadnego znaczenia czy robisz ją z
    wody deszczowej, destylowanej czy w inny sposób dejonizowanej - brak soli
    mineralnych powoduje że woda nie ma zasadowego pH i wpływa to na kolor
    barwnika herbacianego którego można używać podobnie jak papierka
    lakmusowego.

  • 102. Data: 2017-04-29 01:10:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Prawie. A prawie robi wielką różnicę. Znane są przypadki preferowania
    > konkretnych izotopów przez organizmy żywe, można w ten sposób określić,
    > z jakich alternatywnych szlaków metabolicznych organizm korzysta. Jest
    > na przykład sporo doniesień o fotosyntezie u kukurydzy.

    Zdaje się jęczmień też ma inklinacje ku ciężkiej wodzie. Woda wydłubana
    z jęczmienia ma większą zawartoś deuteru od wody, którą miał on okazję
    pobierać.

    --
    Jarek

  • 103. Data: 2017-04-29 11:19:56
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-28 o 20:31, Pszemol pisze:

> [...]
    >
    > Herbata na deszczówce/destylowanej czy dejonizowanej takiej jak to opisałeś
    > wychodzi w kolorze jaśniejszym, czerwieńszym i smakuje wyśmienicie.

    Może po prostu masz fatalną wodę w kranie. Ja mam dokładnie przeciwne
    doświadczenia. Ale to kwestia gustu, więc trudno dyskutować. U nas woda
    pochodzi ze studni głębinowych, mieszana jest z wód pobieranych z
    różnych głębokości z różnych warstw wodonośnych. I jest znakomita.
    Nawiasem mówiąc, w kwestii herbaty, kawy i muzyki, przyznaję się,
    jestem snobem. W domu herbatę piję wyłącznie parzoną po turecku, przez
    wiele godzin (bardzo polecam!). Poza domem często wciskają mi herbatę
    "woreczkową", ale jej picie nie sprawia mi przyjemności.

    P.P.