    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czytnik RFID
    Date: Wed, 6 Jul 2022 20:54:14 +0200

    W dniu 2022-07-06 o 20:35, J.F pisze:

    > Mi chodzi m.in. o to, ze przystawiam nieznaną karte, i zeby mi
    > powiedzial, ze to Unique, Mifare, iCode, itp.

    Oczekujesz konstrukcji zrobionej specjalnie do tego celu. Tak normalnie
    to nie widzę potrzeby umieszczania razem czytnika 125kHz i 13,56MHz.
    Dwie zupełnie inne anteny, inne scalaki - praktycznie dwa czytniki w jednym.

    Są też jakieś karty 132kHz inaczej komunikujące się niż Unique. Na
    125kHz były też jakieś karty HID (inna modulacja - nie ASK tylko FSK,
    czy PSK). Na 13,56 też chyba są jakieś HID i jakieś inne standardy. W
    2014 roku nachodził nas jakiś facet usiłujący wcisnąć nam karty Legic
    twierdząc, że wszyscy je używają, ale za wejście do klubu chcieli 4000
    Euro chyba.

    Ogólnie sytuacja: znalazłem jakąś kartę i co to może być nie jest
    codzienna. Jak ktoś robi coś specjalnie dla takich potrzeb to robi tego
    na tyle mało, że cena na pewno będzie odpowiednia. To już lepiej zebrać
    sobie czytniki wszystkich możliwych typów i przelecieć kartą nad
    wszystkimi patrząc, który zareaguje.

    P.G.