    From: "Budyń" <b...@w...riders.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: do posiadaczy CB - antena
    Date: Wed, 14 Jan 2009 09:19:49 +0100

    Użytkownik "Jarek Skórski" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:496d1bc8$1@news.home.net.pl...
    >Zastanawiam się nad wciśnięciem w tankbaga jakiegoś ręczniaka. Jakiej wg
    >was długości antene można bezpiecznie zamontować w małej frezarce?? Boję
    >się trochę króciutkich 30 i 40 cm, ale 70 cm wydaje mi się trochę

    Używam CB na codzień w aucie. Doszlismy do wniosku ze na motorze to sie mija
    z celem - powiem wiecej - przy odrobinie pecha moze byc niebezpieczne. Mówie
    tu o sytuacji gdy sie bedziesz chcial dogadac z kims na tak na styk, bawił
    blokadą szumów to uwaga skierowana na droge bedzie mniejsza. Sam wiesz co
    dalej. W aucie moge sie bawic, skakac po kanałach - luzik. Na
    motorze -kiepsko to widze.

    Na motorze używalismy radyjek zwykłych radiotelefonów, które do obsługi
    wymagały wcisniecia przycisku na kierownicy. Dzialalo.

    Podkreslam ze mikrofon, do którego chcesz gadac musi byc różnicowy np MM216,
    on dziala nawet przy duzej predkosci (duzym halasie zewnetrznym)

    No i wracając do anten CB -robilem porównanie miedzy długą (chyba 1,2m, nie
    pamietam, ta najdluzsza popularna w sklepach) a taką na polowe długosci.
    Nieco sie zdziwilem bo znaczącej różnicy nie było przy odbiorze.

    b.