  • 1. Data: 2009-01-13 22:55:05
    Temat: do posiadaczy CB - antena
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Hi !
    Zastanawiam się nad wciśnięciem w tankbaga jakiegoś ręczniaka. Jakiej wg
    was długości antene można bezpiecznie zamontować w małej frezarce?? Boję
    się trochę króciutkich 30 i 40 cm, ale 70 cm wydaje mi się trochę
    przydługa.
    Jakieś sugestie?

  • 2. Data: 2009-01-14 00:59:18
    Temat: Re: do posiadaczy CB - antena
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 23:55:05 +0100, Jarek Skórski napisał(a):

> [...]
    > was długości antene można bezpiecznie zamontować w małej frezarce?? Boję
    > się trochę króciutkich 30 i 40 cm, ale 70 cm wydaje mi się trochę

    co to znaczy bezpiecznie? jak będzie solidnie zamocowana to jak najdłuższa

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    BMW R1100GS '94 (DC)

  • 3. Data: 2009-01-14 06:18:21
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    Jarek Skórski pisze:
    > Zastanawiam się nad wciśnięciem w tankbaga jakiegoś ręczniaka. Jakiej wg
    (...)
    > Jakieś sugestie?

    ---> pl.rec.radio.cb

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 4. Data: 2009-01-14 08:19:49
    Od: "Budyń" <b...@w...riders.pl>

    Użytkownik "Jarek Skórski" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Zastanawiam się nad wciśnięciem w tankbaga jakiegoś ręczniaka. Jakiej wg
    >was długości antene można bezpiecznie zamontować w małej frezarce?? Boję
    >się trochę króciutkich 30 i 40 cm, ale 70 cm wydaje mi się trochę

    Używam CB na codzień w aucie. Doszlismy do wniosku ze na motorze to sie mija
    z celem - powiem wiecej - przy odrobinie pecha moze byc niebezpieczne. Mówie
    tu o sytuacji gdy sie bedziesz chcial dogadac z kims na tak na styk, bawił
    blokadą szumów to uwaga skierowana na droge bedzie mniejsza. Sam wiesz co
    dalej. W aucie moge sie bawic, skakac po kanałach - luzik. Na
    motorze -kiepsko to widze.

    Na motorze używalismy radyjek zwykłych radiotelefonów, które do obsługi
    wymagały wcisniecia przycisku na kierownicy. Dzialalo.

    Podkreslam ze mikrofon, do którego chcesz gadac musi byc różnicowy np MM216,
    on dziala nawet przy duzej predkosci (duzym halasie zewnetrznym)

    No i wracając do anten CB -robilem porównanie miedzy długą (chyba 1,2m, nie
    pamietam, ta najdluzsza popularna w sklepach) a taką na polowe długosci.
    Nieco sie zdziwilem bo znaczącej różnicy nie było przy odbiorze.

    b.

  • 5. Data: 2009-01-14 20:46:24
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Budyń pisze:
> [...]
    > blokadą szumów to uwaga skierowana na droge bedzie mniejsza. Sam wiesz co
    > dalej. W aucie moge sie bawic, skakac po kanałach - luzik. Na

    Interesuje mnie tylko nasłuch.

    > No i wracając do anten CB -robilem porównanie miedzy długą (chyba 1,2m, nie
    > pamietam, ta najdluzsza popularna w sklepach) a taką na polowe długosci.
    > Nieco sie zdziwilem bo znaczącej różnicy nie było przy odbiorze.

    Widzisz, ale ja się nie zastanawiam pomiędzy długą a krótką, tylko
    pomiędzy krótką, a króciutką ;D

  • 6. Data: 2009-01-14 20:50:14
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    masti pisze:

    > co to znaczy bezpiecznie? jak będzie solidnie zamocowana to jak najdłuższa

    Ok, nie uściśliłem. Interesuje mnie to, czy 40 cm obok kufra będzie
    miała w miarę rozsądny zasięg. ( nasłuch powiedzmy do 5 km)

  • 7. Data: 2009-01-15 08:50:08
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 14 Sty, 09:19, "Budyń" <b...@w...riders.pl> wrote:

    > Użytkownik "Jarek Skórski" <j...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:496d1bc8$1@news.home.net.pl...
    O tym za chwile...

> [...]
    > blokadą szumów to uwaga skierowana na droge bedzie mniejsza. Sam wiesz co
    > dalej. W aucie moge sie bawic, skakac po kanałach - luzik. Na
    Nie dramatyzuj Mirmilku. Uzywam CB na motocyklu na co dzien i nie
    stwierdzam zwiekszonego niebezpieczenstwa podczas jazdy przy
    zachowaniu odpowiednich zasad.

    > Na motorze używalismy radyjek zwykłych radiotelefonów, które do obsługi
    > wymagały wcisniecia przycisku na kierownicy. Dzialalo.
    Do komunikacji motocykl-motocykl ok. Ale to nie CB. Nie widze tez
    problemow z instalacja PTT do radia na kierownicy - tez wystarczy
    tylko nacisnac. Dziala.

    > Podkreslam ze mikrofon, do którego chcesz gadac musi byc różnicowy np MM216,
    > on dziala nawet przy duzej predkosci (duzym halasie zewnetrznym)
    Rajt. Cardo Rider solo (zwykly mikrofon) wymieka, Cardo Q2 (roznicowy)
    daje rade przy nawet +/- 140 km/h (w Schuberth C2).

    > No i wracając do anten CB -robilem porównanie miedzy długą (chyba 1,2m, nie
    > pamietam, ta najdluzsza popularna w sklepach) a taką na polowe długosci.
    > Nieco sie zdziwilem bo znaczącej różnicy nie było przy odbiorze.
    Jesli porownywales popularnego badziewiaka 120 cm i dobra antene 60 cm
    to nic dziwnego ze nie bylo roznicy. Ja w fujarce zamontowalem 100 cm
    Sirio i jestem zadowolony zarowno z odsluchu jak i zasiegu nadawania
    (uzywam Alana 42).

    Do autora watku: reczniak w tankbagu to nie jest najszczesliwsze
    miejsce. Pompa paliwa generuje takie zaklocenia ze *nic* nie uslyszysz
    bo squelcha bedziesz musial ustawic na maksa. Ja radio wrzucilem pod
    kanape i jest znacznie lepiej ale i tak jest sporo zaklocen od
    elektroniki - nie wiem czy to ECU czy ABS.

    Teraz o bezpieczenstwie: faktycznie, radio na motocyklu bardzo
    rozprasza. Nauczylem sie wlaczac sluchawke, dopytac/odsluchac o to co
    mnie interesuje i wylaczac fpistu.

    Reszte sobie wyguglaj.

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 8. Data: 2009-01-15 09:45:23
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    doktorski pisze:

    wiadomościnews:496d1bc8$1@news.home.net.pl...

    > Do komunikacji motocykl-motocykl ok. Ale to nie CB. Nie widze tez
    > problemow z instalacja PTT do radia na kierownicy - tez wystarczy
    > tylko nacisnac. Dziala.

    Też mi sie wydaje że nie Vox (automatyczne włączenie nadawania głosem).

    Zima, kabelki wtyczki, lutownica i druciki ... jak taki PTT (dla nie
    znających skrótu: przycisk do włączania nadawania) *umeblować* ? Na lewą
    rękę? Gdzieś koło kierunkowskazu? Powyżej? Poniżej ? Gdzie jeszcze?

  • 9. Data: 2009-01-15 09:49:41
    Od: "donia" <t...@p...onet.pl>

    "doktorski" <d...@g...com> wrote in message
    >Ja w fujarce zamontowalem 100 cm
    >Sirio i jestem zadowolony zarowno z odsluchu jak i zasiegu nadawania
    >(uzywam Alana 42).

    czy masz gl-27, czy jakąś inną

    pzdrv
    --
    Donia i VyFRotka 800
    =Wrocław=

  • 10. Data: 2009-01-15 10:37:04
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 15 Sty, 10:45, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > Też mi sie wydaje że nie  Vox (automatyczne włączenie nadawania głosem).
    O tym w ogole zapomnij.

    > Zima, kabelki wtyczki, lutownica i druciki ... jak taki PTT (dla nie
    > znających skrótu: przycisk do włączania nadawania) *umeblować* ? Na lewą
    > rękę? Gdzieś koło kierunkowskazu? Powyżej? Poniżej ? Gdzie jeszcze?
    Ja zamontowalem w okolicy flasha dlugich swiatel. Wada: trudno
    operowac rownolegle ze sprzeglem (co nie znaczy, ze sie nie da).
    Sa gotowe zestawy Alana za bardzo rozsadne pieniadze (OIDP
    kilkadziesiat zlotych, razem ze sluchakami do kasku. Wada: polaczenie
    sluchawek z kaskiem kablem - dlatego zastosowalem adapter BT i Cardo).

    Donia: nie pamietam modelu, byc moze wlasnie ten.

    pzdr, dr
    FJR/525