    From: doktorski <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: do posiadaczy CB - antena
    Date: Thu, 15 Jan 2009 00:50:08 -0800 (PST)

    wiadomościnews:496d1bc8$1@news.home.net.pl...
    O tym za chwile...

    > Używam CB na codzień w aucie. Doszlismy do wniosku ze na motorze to sie mija
    > z celem - powiem wiecej - przy odrobinie pecha moze byc niebezpieczne. Mówie
    > tu o sytuacji gdy sie bedziesz chcial dogadac z kims na tak na styk, bawił
    > blokadą szumów to uwaga skierowana na droge bedzie mniejsza. Sam wiesz co
    > dalej. W aucie moge sie bawic, skakac po kanałach - luzik. Na
    > motorze -kiepsko to widze.
    Nie dramatyzuj Mirmilku. Uzywam CB na motocyklu na co dzien i nie
    stwierdzam zwiekszonego niebezpieczenstwa podczas jazdy przy
    zachowaniu odpowiednich zasad.

    > Na motorze używalismy radyjek zwykłych radiotelefonów, które do obsługi
    > wymagały wcisniecia przycisku na kierownicy. Dzialalo.
    Do komunikacji motocykl-motocykl ok. Ale to nie CB. Nie widze tez
    problemow z instalacja PTT do radia na kierownicy - tez wystarczy
    tylko nacisnac. Dziala.

    > Podkreslam ze mikrofon, do którego chcesz gadac musi byc różnicowy np MM216,
    > on dziala nawet przy duzej predkosci (duzym halasie zewnetrznym)
    Rajt. Cardo Rider solo (zwykly mikrofon) wymieka, Cardo Q2 (roznicowy)
    daje rade przy nawet +/- 140 km/h (w Schuberth C2).

    > No i wracając do anten CB -robilem porównanie miedzy długą (chyba 1,2m, nie
    > pamietam, ta najdluzsza popularna w sklepach) a taką na polowe długosci.
    > Nieco sie zdziwilem bo znaczącej różnicy nie było przy odbiorze.
    Jesli porownywales popularnego badziewiaka 120 cm i dobra antene 60 cm
    to nic dziwnego ze nie bylo roznicy. Ja w fujarce zamontowalem 100 cm
    Sirio i jestem zadowolony zarowno z odsluchu jak i zasiegu nadawania
    (uzywam Alana 42).

    Do autora watku: reczniak w tankbagu to nie jest najszczesliwsze
    miejsce. Pompa paliwa generuje takie zaklocenia ze *nic* nie uslyszysz
    bo squelcha bedziesz musial ustawic na maksa. Ja radio wrzucilem pod
    kanape i jest znacznie lepiej ale i tak jest sporo zaklocen od
    elektroniki - nie wiem czy to ECU czy ABS.

    Teraz o bezpieczenstwie: faktycznie, radio na motocyklu bardzo
    rozprasza. Nauczylem sie wlaczac sluchawke, dopytac/odsluchac o to co
    mnie interesuje i wylaczac fpistu.

    Reszte sobie wyguglaj.

    pzdr, dr
    FJR/525