  • Data: 2021-06-15 12:25:55
    Temat: Re: dziwaczne pytanie o sieć LAN
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest Mon, 14 Jun 2021 10:30:22 -0700 (PDT), ptoki pisze:
    > Nadal sie nieco nie zgodze. Popuszczalem sobie freecada nieco i nie
    > jest zle tu u mnie lokalnie. Moze u ciebie ogolnie byl problem
    > z opengl-em po stronie lokalnej i sie cos sypalo?

    Zgodnie z tradycją wątku, zamiast się upierać potestowałem trochę.
    Użyłem innych maszyn, wykonałem testy w obu kierunkach etc. Ograniczyłem
    się do FreeCAD-a, ale jak wspomniałem taki np. Blender zdradza podobne
    zachowania. U mnie rezultaty są spójne: za każdym razem efekt taki sam,
    operacje wykonywane są wolno, spowolnienie wzrasta wraz ze złożonością
    modelu. Może mamy inne definicje tego, co oznacza, że nie jest źle?
    Da się pracować, jednak odświeżenie grafiki jest wyraźne, wszelkie
    operacje, w których pożądana jest płynność (obroty etc) nie są płynne.
    Taka sama próba przy użyciu x11vnc daje daleko lepsze rezultaty.

    Nie wygląda mi na to, żeby były tu jakieś problemy z GL, mesą etc.
    Glxinfo nie pokazuje niczego niepokojącego w żadnym z przypadków (w
    jednym rzeczywiście zgłosił błędy, ale tu od razu było widać, że nie
    działa to dobrze - upierdliwy, własnościowy sterownik grafiki, testy
    odpuściłem). Zresztą widziałeś wyniki z glxgears. W innych testowanych
    przypadkach były porównywalne.

    > Nie wiem. Iksy nie sa stworzone do pracy w sieciach bardzo rozleglych
    > ale tez nie byly robione tylko do pracy lokalnej (w obrebie jednego
    > hosta). Na sensownej sieci domowej iksy dzialaja znosnie.

    ZTCP, X jest stworzony do pracy w sieci i działa efektywnie do momentu,
    kiedy nie musi wysyłać dużej ilości danych. Np. rysując UI, wysyła co
    się da w formie instrukcji, co oczywiście bardzo dobrze wpływa na
    wydajność. Jednak kiedy przychodzi do przesyłania grafiki jest dużo
    gorzej. Nie pamiętam w tej chwili szczegółów implementacji. Były też
    podejmowane próby poprawy tej sytuacji, ale nie obiło mi się o uszy,
    żeby wyniki były spektakularne. Dlatego np. powstał NX.

    > Tak opcji jest sporo. Oczywiscie mozna tez wymienic te interfejsy hdmi po dwu
    skretkach albo nawet sygnal analogowy (SVGA) po tychze skretkach.
    > U siebie mialem jakies 40m puszczone wprost z dsub-a do rzutnika na byle cat5 (byle
    odpowiednio skretki polutowac zeby zaklocen nie bylo) i dzialalo ok. Ale te 40m na
    tym pasciatym kablu juz pozwalalo zauwazyc pewne powidoki (moze przyciecie dlugosci
    odpowiednio by je zmniejszylo, nie testowalem, szkoda kabla mi bylo) - rozdzielczosc
    1024x768. Dawno to bylo...

    Też pomyślałem o jakimś bardziej sprzętowym rozwiązaniu tego
    zagadnienia.

    k.