  • 1. Data: 2021-06-11 03:25:36
    Temat: dziwaczne pytanie o sieć LAN
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Jest sobie komputer PC : solidna maszyna przeznaczona głównie do CAD (
    nazwijmy go serwer ).

    Oprócz niego jest kilka komputerów "stacji" w różnych miejscach ( w
    jednej sieci w obiekcie). Chciałbym z tych komputerów móc pracować na
    serwerze - zdalnie mając dostęp do jego pulpitu.

    Chodzi o to, że w ramach pracy się przemieszczam to tu to tam i teraz
    każdy lokalny komputer musi być osobno konfigurowany itp itd.
    A właściwie mogę sobie używać jednego, przełączając się tylko pomiędzy
    "stacjami".

    Ale niestety wynalazki w stylu UltraVNC na przykład nie nadają się do
    normalnej pracy. Jakoś to działa, ale to jest dalekie od "realnej" pracy.

    Dodatkowym problemem, jest to, że "Serwer" ma inny układ monitorów niż
    stacje. Więc pojawia się problem dopasowania.
    Ale na bardzo upartego mogę to jakoś tam dopasować ( zrobić wszędzie tak
    samo na przykład. )

    Jakieś pomysły jak to zrobić ?
    Mam teraz "normalną" sieć ethernet ( router + parę switchów ).
    Ale mogę np. dać światłowody albo chuj wie co, jeśli trzeba.

    Rzecz w tym, żeby uzyskać płynność i wygodę. Dobrze by też było, żeby
    móc "delegować" do stacji podstawowe porty - USB i RS232.

    PS: wiem, że istnieją laptopy. Ale nie odpowiada mi taka wersja :)

  • 2. Data: 2021-06-11 07:04:24
    Temat: Re: dziwaczne pytanie o sieć LAN
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 10 czerwca 2021 o 20:25:44 UTC-5 sundayman napisał(a):
> [...]

    > Rzecz w tym, żeby uzyskać płynność i wygodę. Dobrze by też było, żeby
    > móc "delegować" do stacji podstawowe porty - USB i RS232.

    Ale w czym problem? RDP i tyle. No chyba ze ten serwer to linux to w sumie vnc albo
    iksy zdalnie (na setce powinno znosnie biegac).

    U siebie mam gigabit miedzy laptopem z dodatkowym monitorem i laptopem z winda.

    Daje sie nawet zrobic tak zeby dwa monitory byly obsluzone i dzialalo plynnie tak
    zeby jutuba bez zachiachow dalo sie ogladac.

    Winda takie cos robi bez zajakniecia. Uruchom, potestuj i wroc z konkretnym
    problemem.

    No chyba ze potrzebujesz real 60-120-144 Hz. To masz problem.

    Tego to chyba nawet kvm over cat5 nie ogarniaja...

  • 3. Data: 2021-06-11 07:15:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/06/2021 03:25, sundayman wrote:
    > Jest sobie komputer PC : solidna maszyna przeznaczona głównie do CAD (
    > nazwijmy go serwer ).

    OS?

    > Dodatkowym problemem, jest to, że "Serwer" ma inny układ monitorów niż
    > stacje. Więc pojawia się problem dopasowania.

    RDP po "odkryciu" że klient ma inny układ monitorów zgromadzi okna nie
    pasujace do schematu i będziesz musiał je ponownie rozrzucić. 3 sekundy
    roboty.

    > Jakieś pomysły jak to zrobić ?

    Użyć systemu Win PRO na serwerze. W zasadzie to wszystko.

    > Rzecz w tym, żeby uzyskać płynność i wygodę. Dobrze by też było, żeby
    > móc "delegować" do stacji podstawowe porty - USB i RS232.

    A do czego to Ci potrzebne? Pliki przesyłasz uzywając protokołu CIFS.
    Praca z CADami nie wymaga chyba podpinania czegokolwiek, potencjalny
    klucz sprzętowy i tak zostaje w serwerze.

  • 4. Data: 2021-06-11 10:27:00
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 11/06/2021 02:25, sundayman wrote:
> [...]
    > móc "delegować" do stacji podstawowe porty - USB i RS232.
    >

    > PS: wiem, że istnieją laptopy. Ale nie odpowiada mi taka wersja :)

    jeśli to linux to mozesz mieć zdalne X-y poprzez XDMCP albo LightDM

    c.

  • 5. Data: 2021-06-11 12:47:19
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 11 Jun 2021 09:27:00 +0100, Cezar pisze:
> [...]

    [ ... ]

    > jeśli to linux

    Wątpliwe. :)

    > to mozesz mieć zdalne X-y poprzez XDMCP albo LightDM

    W kontekście powyższych cytatów należy domniemywać, że chodzi o pracę
    z CAD. W takim przypadku zdalna praca z X to masochizm level hard.
    Prawdopodobnie żadne rozwiązanie z udostępnianiem grafiki przez sieć nie
    będzie satysfakcjonujące.

    k.

  • 6. Data: 2021-06-11 12:51:25
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 11.06.2021 o 03:25, sundayman pisze:
> [...]
    > móc "delegować" do stacji podstawowe porty - USB i RS232.
    >

    > PS: wiem, że istnieją laptopy. Ale nie odpowiada mi taka wersja :)

    Wbudowany Remote Desktop w lepsze wersje Windows 10.

    Przez sieć lokalną działa dość dobrze.

    yabba

  • 7. Data: 2021-06-11 16:20:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2021 12:51:25 +0200, yabba napisał(a):

    > Wbudowany Remote Desktop w lepsze wersje Windows 10.
    >
    > Przez sieć lokalną działa dość dobrze.

    Działa także i przez WAN.
    Miałem biura księgowe, które wystawiały RDP przez SDI. Faktem jest, że
    ówczesne RDP miało mniejszy transfer, ale spokojnie kilkanaście końcówek
    pracowało na tym jednym łączu.

    Wystarczy odpowiednia konfiguracja, np. wyłączenie transmisji dźwięku, tła,
    kompozycji itd.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2021-06-11 17:05:02
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 11 czerwca 2021 o 05:47:21 UTC-5 Krzysztof Gajdemski napisał(a):
> [...]
    > z CAD. W takim przypadku zdalna praca z X to masochizm level hard.
    > Prawdopodobnie żadne rozwiązanie z udostępnianiem grafiki przez sieć nie

    Nie powielaj mitow.
    Dosyc czesto pracuje z przegladarka w zdalnych X-ach na dystansach 2-3 tysiecy km i
    pasmie na poziomie paru megabitow.
    Jak tam jest chociaż 100mit (a zakladam ze i gigabit sie moze trafic) to bez problemu
    mozna dzialac.

    Ale jak juz wyzej pisalem, jak ktos chce 60+Hz to w sumie chyba nic takiego czegos
    dzis nie zrobi...

  • 9. Data: 2021-06-11 17:34:39
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 11 Jun 2021 08:05:02 -0700 (PDT), ptoki pisze:
> [...]
    pasmie na poziomie paru megabitow.
    > Jak tam jest chociaż 100mit (a zakladam ze i gigabit sie moze trafic) to bez

    Może wydać się to nieprawdopodobne, ale ja też tak dosyć często pracuję.
    Da się. Jednak:

    > Ale jak juz wyzej pisalem, jak ktos chce 60+Hz to w sumie chyba nic takiego czegos
    dzis nie zrobi...

    No właśnie. Praca w CAD (przynajmniej dla mnie) to przesyłanie dużej
    ilości grafiki, intensywna interakcja z serwerem, a więc bardzo częste
    odświeżanie. Bywa, że i lokalna grafika nie daje rady. A Ty proponujesz
    X-y człowiekowi stwierdzającemu, że UltraVNC (który jest prawdopodobnie
    szybszy od X) jest dla niego za wolny. Nie tędy droga.

    k.

  • 10. Data: 2021-06-11 18:16:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 11 Jun 2021 10:47:19 GMT, Krzysztof Gajdemski wrote:
    > [ ... ]

    > Wątpliwe. :)

    > W kontekście powyższych cytatów należy domniemywać, że chodzi o pracę
    > z CAD. W takim przypadku zdalna praca z X to masochizm level hard.

    Hm, a czy to kiedys nie byl standard?
    Tak 30 lat temu :-)

    > Prawdopodobnie żadne rozwiązanie z udostępnianiem grafiki przez sieć nie
    > będzie satysfakcjonujące.

    Ja bym tam zdalny pulpit sprawdzil. A nuz sie uda.

    J.