  • Data: 2022-11-13 09:37:41
    Temat: Re: e-toll
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-11-13 o 09:11, Shrek pisze:

    > Można też kasę automatyczną postawić. To nie jest roket sajens.

    Ale w zmianie sposobu pobierania opłat chodziło właśnie o to, żeby
    wyeliminować kasy tam, bo kasa generuje kolejki.
    Na bramce tylko z odczytem tablic to nawet ze szlabanem możesz
    pojechać 60km/h. Więc jak postawisz cokolwiek co wymaga zastanawiania się
    przez kierowcę a potem zjechania, żeby zapłacić - nawet na placyku z
    boku, to korek masz gwarantowany.

    > Ale jeśli się nic nie zmieniło... to tam nie ma placyku. Słowem jeśli
    > dojechałeś do bramek i nie ma przycisku to stoisz jak dupa na
    > autrostradzie i nawet nie masz gdzie zjechać żeby się dowiedzieć czy w
    > necie sprawdzić. W momencie dojechania do punktu nie masz możliwości
    > zapoznania się z regulaminem ani sposobem płatności bo przepisy
    > zabraniają zatrzymywania się na autostradzie poza miejscami
    > wyznaczonymi. A wyznaczonego nie ma.

    > Weź mnie nie załamuj...

    > Czyli jednak załamka.

    Mnie też zaskoczyło, że nie mogę kupić biletu na cały odcinek.
    Ale przynajmniej wiem, że jak mam w planie jakiś odcinek w PL przejechać,
    to warto sprawdzić przed podróżą czy nie zmienił się właściciel
    i ten nowy nie pobiera np w naturze na bramce.
    W Polsce, zeby nie być wydymanym, to musisz być na bieżąco z wieloma
    tematami.
    Nie można tak beztrosko sobie gdzieś pojechać.

    > Jak jest płatne, to powinno być jasno oznaczone od kiedy i jak zapłacić.

    Jak jest pełna elektroniczna obsługa to jak mam być oznaczone na drodze?
    Ten, który nie wie zostanie
    wyłapany i dostanie jakieś kwitki do uregulowania - pytanie tylko czy od
    razu walić mandatem skarbowym czy edukować i ściągać.