  • 1. Data: 2022-11-10 13:22:01
    Temat: e-toll
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-autostradowa-
    loteria-z-e-toll-em-nie-zawsze-zaplacisz-mandat,nId,
    6402657#crp_state=1

    "Wjeżdżasz na państwowy płatny odcinek autostrady i nie masz
    wykupionego biletu autostradowego? Masz trzy dni na jego dokupienie i
    uniknięcie kary 500 złotych. "

    tak to jakos opisują.

    "Chyba, że zostaniesz zatrzymany do kontroli. Jeśli bowiem wjeżdżasz
    na płatny odcinek bez biletu autostradowego i zatrzyma cię np. ITD -
    płacisz 500 zł kary. Tak wyglądają przepisy o systemie e-TOLL. "

    J.

  • 2. Data: 2022-11-10 14:10:14
    Temat: Re: e-toll
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.11.2022 o 13:22, J.F pisze:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-autostradowa-
    loteria-z-e-toll-em-nie-zawsze-zaplacisz-mandat,nId,
    6402657#crp_state=1

    Ja pierwszy raz wjechałem normalnie - do tej pory w googlu w strykowie
    stoi punkt poboru opłat - jak już dojechałem do bramki to przecież cofać
    nie będę ani apki prowadząc nie będę szukał. Zjechałem i tak pierwszym
    zjazdem. Przy zjeździe również żadnych informacji co zrobić. Zapłaciłem
    te 1.10 po czterech dniach (wpisałem datę dzień później). Nie sądzę,
    żeby coś przyszło, ale jakby to będę się odwoływał. Żadnych widocznych
    oznaczeń że nie można już biletu na bramce kupić nie było.

    Idea nie jest zła, ale jak się coś zmienia, to wypadałoby dużą tablicę
    "nie ma możliwości kupienia biletu na bramce - zjedź w prawo na plac
    zaraz za bramkami i tam kup" postawić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2022-11-10 14:56:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Nov 2022 14:10:14 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    > te 1.10 po czterech dniach (wpisałem datę dzień później). Nie sądzę,
    > żeby coś przyszło, ale jakby to będę się odwoływał.

    Ogolnie to chyba miales szczecie. Te komputery sa bezduszne - masz
    miec bilet na przejazd, dzien pozniej ich nie interesuje.
    Po prostu Cie nie wylapały.

    Jak ktos czesciej jezdzi, to tez moglby byc problem co zaplacil -
    np przejechal w tydzien 5x, a bilety mial tylko 4 :-)

    > Żadnych widocznych
    > oznaczeń że nie można już biletu na bramce kupić nie było.

    Bramki podpadają teraz pod KAS - a ich to tradycyjnie nie interesuje -
    podatnik ma przepisy znac :-)

    > Idea nie jest zła, ale jak się coś zmienia, to wypadałoby dużą tablicę
    > "nie ma możliwości kupienia biletu na bramce - zjedź w prawo na plac
    > zaraz za bramkami i tam kup" postawić.

    Wlasnie prowadze korespondencje - wolno to idzie, ale wiesz jak
    sprawiedliwosc w Polsce dziala (a i w UE niewiele lepiej :-)

    Szczątkowa informacja wczesniej była. Bardzo szczątkowa.
    Jak ktos rzadko jezdzi, to mogl przegapic.
    W dniu zmiany, tzn skasowania ViaToll, bo jeszcze nie e-toll,
    pojawila sie kolejna na bramkach - w bład wprowadzająca.
    "zaplac przy wyjezdzie" - tylko nie napisali, ze za caly platny
    odcinek.

    Teraz to w sumie żałować mozna zagranicznych kierowcow, no i swiezych
    krajowych - jedzie taki pierwszy raz, zasad nie zna, bramki jakies
    ciagle są, pieniedzy nie pobierają - to chyba darmo?

    Ta opozniona platnosc jest tez dobra na nieznane odcinki - skad mam
    wiedziec jakimi bramkami wjade i wyjade?
    Ale jak widac nie mozna dac sie zlapac.

    Tzn niby jest ten pelny e-Toll i inne apki - nie trzeba sie
    interesowac nazwami wezlow.
    A złe działanie apek bierze KAS na siebie ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2022-11-10 15:06:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.11.2022 o 14:56, J.F pisze:

> [...]
    > Jak ktos czesciej jezdzi, to tez moglby byc problem co zaplacil -
    > np przejechal w tydzien 5x, a bilety mial tylko 4 :-)

    Może mają limit ustawiony jakiś na kwotę. Zresztą jeszcze trzy lata mają.

    > Bramki podpadają teraz pod KAS - a ich to tradycyjnie nie interesuje -
    > podatnik ma przepisy znac :-)

    No wiem. Piszę tylko jak być powinno.

    > Wlasnie prowadze korespondencje - wolno to idzie, ale wiesz jak
    > sprawiedliwosc w Polsce dziala (a i w UE niewiele lepiej :-)

    Z kim? Nie zapłaciłeś?

    > Szczątkowa informacja wczesniej była. Bardzo szczątkowa.

    Jak dla mnie to było tylko że autostrada płatna. Płatna była "od
    zawsze". Tylko do końca 2021 to prostu kupowałeś bilet na bramkach.
    Podjeżdzam zonk - biletu nie ma. Trudno jadę - wyjaśnie potem. Przy
    zjeździe też nic i nikogo. Przypomniałem sobie o sprawie jak wróciłem po
    weekendzie to zapłaciłem im te 1.10 żeby wyrazić "czynny żal" tylko że
    to było już dzień za późno.

    > Teraz to w sumie żałować mozna zagranicznych kierowcow, no i swiezych
    > krajowych - jedzie taki pierwszy raz, zasad nie zna, bramki jakies
    > ciagle są, pieniedzy nie pobierają - to chyba darmo?

    No dokładnie... Tym bardziej że odcinek A2 o stykowa do zgierza w
    remoncie, więc może wspaniałomyślnie za jeden pas nie pobierają?

    > Ta opozniona platnosc jest tez dobra na nieznane odcinki - skad mam
    > wiedziec jakimi bramkami wjade i wyjade?
    > Ale jak widac nie mozna dac sie zlapac.

    Jak dla mnie powinna być przy zjeździe - chyba że się boją że im ludzie
    będą jakimiś zjazdami technicznymi uciekać (tak jest na niepłatnych, że
    miejscowi mopami wjeżdzają - jak kupiłem samochód to mi powiedzieli,
    żebym sobie normalnie przez bramę techniczną na mop wjechał, tylko
    zamknąć za sobą bo jak nie to ktoś obsługa "karną kłódkę" na jeden dzień
    zakłada;)

    > A złe działanie apek bierze KAS na siebie ? :-)

    Nie sondze:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2022-11-10 15:53:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Nov 2022 15:06:52 +0100, Shrek wrote:

    > Może mają limit ustawiony jakiś na kwotę.

    troche watpie.

    >Zresztą jeszcze trzy lata mają.

    O, to moze byc to :-)

    > Z kim? Nie zapłaciłeś?

    Odpowiedzialo "Centrum Obsługi Klienta e-TOLL"

    > Jak dla mnie to było tylko że autostrada płatna. Płatna była "od
    > zawsze". Tylko do końca 2021 to prostu kupowałeś bilet na bramkach.
    > Podjeżdzam zonk - biletu nie ma.

    U mnie troche inaczej - bramek na wroclawskich Bielanach od ch*.

    Dwie prawe "zarezerwowane dla Viatoll".
    Tylko ktos odkryl, ze zwykli tam tez mogą przejachac.
    Wciskalo sie przycisk, zabieralo bilet, i dalej normalnie.

    Jak te "zwykle bramki" byly z dlugą kolejką, a te od Viatoll puste -
    to sam tak przejezdzalem.
    No kiedys w okresie likwidacji viatoll przycisk zastalem zaklejony.
    I karteczka "zaplacic mozna u inkasenta na wyjezdzie".
    No i zaplacilem - 16 zl za calą autostradę, a nie 4zl ktore sie nalezą
    do Brzegu. Poczulem sie oszukany i okradziony :-)

    Gdzies tam sie pojawiala informacja, ze prawy pas jest dla e-toll.
    Ale ja wjechalem drugim od prawej.
    A informacja, ktore bramki sa dla e-toll, nigdy nie byla wyrazna.

    > No dokładnie... Tym bardziej że odcinek A2 o stykowa do zgierza w
    > remoncie, więc może wspaniałomyślnie za jeden pas nie pobierają?

    W cuda nie wierze :-)

> [...]
    > żebym sobie normalnie przez bramę techniczną na mop wjechał, tylko
    > zamknąć za sobą bo jak nie to ktoś obsługa "karną kłódkę" na jeden dzień

    Z tymi MOPami to chyba nie wszedzie i nie zawsze.
    No ale system ma byc bezobslugowy, bezszlabanowy (i slusznie), musza
    jakos inaczej lapac przejezdzajacych.
    I nie wiem czy taki mop zadziala.

    Jak cie gdzies na bramce kamera zlapie ... to choc trasy nie znaja,
    to biletu nie masz :-)
    Musialbys przez MOP wjechac, i przez MOP wyjechac, a i to nie wiadomo,
    czy nie ma jakis kamer po drodze.

    > Nie sondze:P

    To jak polemizowac/sprawdzac e-Toll ?

    J.

  • 6. Data: 2022-11-10 16:28:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ogolnie to chyba miales szczecie. Te komputery sa bezduszne - masz
    > miec bilet na przejazd, dzien pozniej ich nie interesuje.
    > Po prostu Cie nie wylapały.

    Nie - możesz zapłacić po czasie.
    Ale wpisując datę przejazdu, a nie "dzień później".

    > Teraz to w sumie żałować mozna zagranicznych kierowcow, no i swiezych
    > krajowych - jedzie taki pierwszy raz, zasad nie zna, bramki jakies
    > ciagle są, pieniedzy nie pobierają - to chyba darmo?

    Przed brakiem winiety w dużej części Europy też się byś tak tłumaczył?

  • 7. Data: 2022-11-10 17:13:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-10 o 16:28, Cavallino pisze:

    > Przed brakiem winiety w dużej części Europy też się byś tak tłumaczył?

    Tak. Bo wszystkiego się nie dowiesz i nie wszystkie odcinki
    są jednakowo traktowane. Jeśli informacja lub opis drogi
    jest niepełna, to spokojnie możesz się tłumaczyć.

  • 8. Data: 2022-11-11 11:01:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.11.2022 o 14:10, Shrek pisze:
> [...]
    > żeby coś przyszło, ale jakby to będę się odwoływał. Żadnych widocznych
    > oznaczeń że nie można już biletu na bramce kupić nie było.

    To może nie wystarczyć.

    > Idea nie jest zła, ale jak się coś zmienia, to wypadałoby dużą tablicę
    > "nie ma możliwości kupienia biletu na bramce - zjedź w prawo na plac
    > zaraz za bramkami i tam kup" postawić.

    W ilu językach?

  • 9. Data: 2022-11-11 11:11:12
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > np przejechal w tydzien 5x, a bilety mial tylko 4 :-)

    > Bramki podpadają teraz pod KAS - a ich to tradycyjnie nie interesuje -

    Znać to nie, ale płacić.

    > Wlasnie prowadze korespondencje - wolno to idzie, ale wiesz jak
    > sprawiedliwosc w Polsce dziala (a i w UE niewiele lepiej :-)

    No .. jedni płacą a inni zwlekają :-)

> [...]
    > krajowych - jedzie taki pierwszy raz, zasad nie zna, bramki jakies
    > ciagle są, pieniedzy nie pobierają - to chyba darmo?

    A ja niby znam? Myślałem, że wszędzie zlikwidowano bramki a odkryłem, że
    na A4 nie :-) Co za pojeb..stwo! I mam śledzić poczynania tych idiotów?!

  • 10. Data: 2022-11-11 11:24:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2022 o 11:01, ii pisze:

    > W ilu językach?

    Myślę, że co najmniej w polskim. Myślę, że można by też jakoś obrazkowo
    zrobić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!