eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaefekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla? › Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?
  • Data: 2009-08-16 19:16:37
    Temat: Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik k...@o...pl napisał:
    > Ja miałem tę nieprzyjemność wbicia sobie w palec wskazujący prawej
    > ręki igły z waty szklanej.

    Zgadza się. Włókienko z waty szklanej jest bardzo wredne ale włókno
    światłowodowe jest o wiele grubsze i jakoś go w skórze nie widzę.
    Mnie uczyli, że światłowody szkodzą na oczy:
    gdy z drugiej strony świeci laser a ktoś chce złączkę lub włókno oglądać
    przez lupę,
    gdy włókno wbije się w oko i tylko tam - inne miejsca nie są zagrożone.
    Spawacze światłowodów nigdy większych cudów z zabezpieczeniami nie
    robili. Tylko przy bardzo starych, polskich spawarkach zakładali
    okulary, bo mocno świeciło ultrafioletem w momencie zapalenia łuku
    elektrycznego.
    Może teraz są inne normy ale włókno z waty szklanej a z kabla
    światłowodowego to jest spora różnica.
    Maciek