eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaefekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla? › Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?
  • Data: 2009-08-17 15:28:33
    Temat: Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?
    Od: "Michał" <m,wojtkow.nospam@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > witam,
    > namierzylem u klienta ciekawy temat ( widze ze na alegro tez sie
    > sprzedaje:) ) zrodlo swiatla, do niego wlozone wlokna swiatlowodu, efekt
    > dosc ciekawy. pytanie - czy takie wlokna mozna wydlubac z jakiegos
    > przewodu swiatlowodowego? jesli tak, to jak sie oznacza takie przewody -
    > ilosc i grubosc zyl, tak jak normalne? np 10x0,5mm?po wydlubaniu srodka
    > beda takie wlasnie wlokna?
    > czy jako zrodlo swiatla moze byc zwykly led np 3W cree, ew. jakies p7 ?
    > bede wdzieczny za jakies informacje:)

    Generator nieba jaki ja znam zawiera "garść" światłowodów (średnica wiązki
    ok 5cm)
    W wiązkę świeci sobie halogen 12V 50W. Garść światłowodów jest podzielona na
    kilkadziesiąt "mini wiązek"
    a te powbijane są w sufit od góry. Materiał z jakiego jest zrobiony sufit to
    jakiś termatex.

    Dodatkowo pomiędzy zbiorczą wiązką a halogenem jest sobie szkło z wieloma
    załamaniami tworzącymi pryzmaty.
    Szkło kręci się na jakimś wolnoobrotowym silniku, co daje efekt mieniących
    się gwiazd.
    Efekt jak dla mnie niesamowity.

    Jeśli ktoś jest zainteresowany to może zrobić kilka fotek i wystawić na www.

    Pozdrawiam Michał