    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [elektryki] Duch w narodzie nie ginie
    Date: Mon, 3 Apr 2023 19:20:41 +0200

    On Sat, 1 Apr 2023 02:26:31 +0200, io wrote:

    > Nie mam taryfy, która by mnie do tego przekonała. Taryfy, które są
    > oferowane, przekonują do ładowania nocą. Nic chyba nie zmieniły te
    > panele w godzinach szczytów a tylko to, że produkują tyle ile te
    > elektryki zużywają.

    Tez prawda ...

    > Ale co? Wiadomo, że gdybym miał używać wyłącznie energii ze słońca to
    > musiałbym ładować tylko gdy słońce świeci. Obojętnie czy ze swojego
    > panela czy z sieci energetycznej.

    Jak energii na osiedlu jest nadmiar, to napiecie rosnie ... czasem
    ponad miare.

    > U mnie motywacji brak, ale właściciel
    > motywację ma by zużywać na własne potrzeby więc pewnie tak robi. Kolega
    > robi. I wtedy ja mogę ładować gdy słońce nie świeci bo on już nie zużywa
    > tego, co zużywałby gdyby nie zużywał gdy świeci :-)
    >
    > A jakie to w ogóle ma znaczenie? Dwutlenek węgla nie zabija tylko co
    > najwyżej klimat zmienia. Jak mi śmierdzi na ulicach, chyba nie muszę się
    > powtarzać.

    > Ukradłem domenę i podszywam się :-)

    Na pare zdjęc to mogą wystarczyc koleżenskie układy ..

    > No właśnie nam się skończyła zima podczas której rekord produkcji
    > któregoś dnia padł. Pisałem.

    > Wiem tyle co Ty.

    JAkos tak sie mowilo, ze nieoplacalnie, ze za głęboko ...

    > Dobre pytanie :-)
    >
    > Chyba trochę przesadzam, że nikt nie pali, ale gros tych domów z których
    > kominów kiedyś się kopciło dzisiaj jakoś nie kopci. Może gaz mają, nie wiem.

    Ciepla zima :-)

    Gaz ma charakterystyczne przyłącza, ale niekoniecznie do grzania.

    Moze po prostu przespaceruj sie i popytaj ...

    > No ale ... na ile Twizy starcza te 300 okolicznych paneli?

    > A jakby był to co?

    To inne bylyby dalej. A tak, to to jest dalszy, a EC siemianowice masz
    blizej.

    > Że niby elektrociepłownia, którą w 2011 zamknięto i wpisano do rejestru
    > zabytków nadal produkuje? :-)

    Az tak sie nie znam - powtarzam za google.

    > Kopalnie były na miejscu to i elektrociepłownie powstawały na miejscu.

    EC powinny byc blisko odbiorcy, bo straty ciepla rosną.

    A na Śląsku nie było problemu z węglem ani dowozem :-)

    > Gdzie indziej może EC jest mniej, ale bloki mają większe i zlokalizowane
    > są poza głównymi skupiskami ludności.

    EC Żerań, EC Siekierki, EC Wrocław ...

    > A może tylko nie rzucają się w oczy. :-)

    Kominy sie rzucały, ale na Slasku kominow pełno :-)

    J.