  • Data: 2010-10-14 12:32:25
    Temat: Re: gdzie ranking szybkosci HDD?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-10-14 10:24, Mateusz wrote:

    > Momentus XT to hybryda, ma 8GB flasha i 500GB twardziela jednoczesnie.
    > Laczy zalety i wady technologii SSD (jest drozszy 2 razy od Momentusa
    > 7200.4 na ktorym jest oparty) i zalety HDD (moze pomiescic 500GB
    > danych). Calosc teoretycznie dzialac ma szybciej, bo SSD przechowuje to
    > co najczesciej sie uzywa. Czyli przy pracy na duzej ilosci malych plikow
    > bedzie znaczaco szybszy (mniejszy czas dostepu).
    >
    > Czy jakos tak ;)

    Myśle, że nie tylko tak małych, bo dysk jako taki pracuje na blokach,
    dla niego pliki 50 MB będą także małe :)

    a) działa szybciej, jest to wreszcie róznica którą mozna dostrzec (bo
    bawienie sie w zmianie 5400 na 7200 to takie lekkie placebo)

    b) Dokładnie to aktualna seria momentusa XT ma 4GB SSD NAND SLC
    (niezaleznie od ilości HDD), wcześniej wspominałem o zmontowaniu raid0 z
    2 x 250GB XT, stąd owe 8GB SSD
    Dysk 250 ma jeden talerz, 320 i 500 po dwa talerze.

    Czy animka zrozumiała o co mi chodzi ? ;)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/