  • Data: 2022-03-24 15:18:57
    Temat: Re: gwintowanie nierdzewki
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 24 marca 2022 o 14:58:11 UTC+1 yabba napisał(a):

    > Wierci się OIDP wiertłami kobaltowymi, więc może są też gwintowniki
    > kobaltowe.
    >

    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > yabba
    Dawno temu pracowałem w fabryce w której ciężko było znaleźć materiał inny niż
    nierdzewny i kwasoodporny. Wiercili wiertłami z hss, gwinty robili narzędziami z hss.
    Myk był w smarowaniu. Używali czegoś podobnego do łoju. Nikt tam nie słyszał o jakie
    wiertlach kobaltowych. W płaskowniki o grubości 30mm wiercili otwory pod gwint M10 i
    potem gwintowali na wiertarce stołowej z przystawka prawo-lewo. Wiertło co jakiś
    czas, ale nie minuty a raczej godziny, ślusarz zakładał świeżo naostrzone w
    narzędziowni. Gwintownik do ostrzenia wystarczał na tysiące otworów. Może oprócz
    chęci trzeba jeszcze umieć.