eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 21. Data: 2023-01-05 20:52:15
    Temat: Re: hackerka
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 05.01.2023 o 09:28, J.F pisze:
    > On Thu, 5 Jan 2023 09:09:15 +0100, Ghost wrote:
    >> W dniu 04.01.2023 o 16:24, J.F pisze:
    >>> On Wed, 4 Jan 2023 12:07:34 +0100, Piotr Gałka wrote:
    >>>> W dniu 2023-01-03 o 19:34, J.F pisze:
    >>>>> Hack to cos od siekiery bylo?
    >>>>>
    >>>>> https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
    a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
    -atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
    >>>>>
    >>>>
    >>>> I znów mam nieodparte wrażenie, że producenci samochodów nie są
    >>>> zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzieżą.
    >>>
    >>> Nie są.
    >>> Kazdy ukradziony to przeciez jeden sprzedany wiecej,
    >>
    >> wrrrrong!
    >> Gdyby mi w jakis prymitywny ukradli auto konkretnej marki, to nawet
    >> gdybym swiadomie chcial, mialbym bardzo bardzo silne wewnetrzne obawy
    >> przed kolejnym zakupem tegoz.
    >
    > Ty kupisz inne, innemu ukradną inne, on kupi te marke :-)

    i dlatego ludzie kupuja najbardziej psujace sie samochody


  • 22. Data: 2023-01-05 20:53:58
    Temat: Re: hackerka
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 05.01.2023 o 13:28, Cezar pisze:

    > A nawet jakby to czy to usprawiedliwia kradzież?
    > Producenci aut nic z tym nie robią bo im się opłaca...
    > Ubezpieczycielom pewnie też bo biorą 30% więcej za Rovery...

    ubezpieczyciel cieszy sie jak jest skladka i nie ma kradziezy


  • 23. Data: 2023-01-06 15:34:02
    Temat: Re: hackerka
    Od: K <...@l...com>

    On 05/01/2023 12:28, Cezar wrote:
    > On 05/01/2023 12:09, K wrote:
    >> On 04/01/2023 13:56, Cezar wrote:
    >>> On 04/01/2023 11:07, Piotr Gałka wrote:
    >>>> W dniu 2023-01-03 o 19:34, J.F pisze:
    >>>>>
    >>>>> Hack to cos od siekiery bylo?
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>> https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
    a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
    -atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
    >>>>>
    >>>>
    >>>> I znów mam nieodparte wrażenie, że producenci samochodów nie są
    >>>> zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzieżą.
    >>>>
    >>>> Zabezpieczenie przed metodą 'na walizkę' powinno być wcześniejsze
    >>>> niż wprowadzanie samo-otwierających i samo-uruchamiających się
    >>>> samochodów.
    >>>> A szyfrowanie CAN powinno być wcześniejsze niż możliwość otwarcia
    >>>> drzwi czy odpalenia samochodu przez CAN.
    >>>> P.G.
    >>> Jestem zapisany na takiej apce dla sąsiadów dość popularnej w UK.
    >>> Nie ma tygodnia żeby ktoś nie dał posta że podjazdu odjechał samochód.
    >>> W 80% przypadków do Range Rover, 10% to BMW, i cała reszta.
    >>> Z nagrań widać że to przeważnie 2 ludzi. Jeden z walizką lub gameboyem.
    >>> Otwierają drzwi, odpalają i odjeżdzają.
    >>>
    >>> c.
    >>>
    >> Jeszcze dodaj, ze wszyscy okradzeni trzymali kluczki na
    >> parapecie/stoliku przy drzwiach wejsciowych bez ochronnego etui.
    >
    > No właśnie nie. Ostatnia napisała:
    >
    > Dan Webb:
    > Can I ask was the spare key also in a FDP
    >
    > Lucy Mccall:
    > yes both in separate faraday bags in opposite corner of the house
    >
    >
    > A nawet jakby to czy to usprawiedliwia kradzież?
    > Producenci aut nic z tym nie robią bo im się opłaca...
    > Ubezpieczycielom pewnie też bo biorą 30% więcej za Rovery...
    >
    >
    > c.
    >

    Lusi klamie bo sie boi ze jej ubezpieczyciel zakwestionuje wyplate i
    bedzie sie musiala z nim szarpac. Nic nie uwzglednia kradziezy ale mozna
    ja zminimalizowac.


  • 24. Data: 2023-01-07 08:48:40
    Temat: Re: hackerka
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 06.01.2023 o 15:34, K pisze:
    > Lusi klamie bo sie boi ze jej ubezpieczyciel zakwestionuje wyplate i
    > bedzie sie musiala z nim szarpac.

    Na jakiej podstawie? Producent wymaga przechowywania kluczyka w pokrowcach
    blokujących
    jego funkcje?


  • 25. Data: 2023-01-07 11:19:23
    Temat: Re: hackerka
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 05/01/2023 19:53, Ghost wrote:
    > W dniu 05.01.2023 o 13:28, Cezar pisze:
    >
    >> A nawet jakby to czy to usprawiedliwia kradzież?
    >> Producenci aut nic z tym nie robią bo im się opłaca...
    >> Ubezpieczycielom pewnie też bo biorą 30% więcej za Rovery...
    >
    > ubezpieczyciel cieszy sie jak jest skladka i nie ma kradziezy
    >

    To nie ma zupełnie znaczenia czy jest kradziez czy nie jeśli stawka
    ubezpieczenia jest odpowiednio dobrana.

    c.



  • 26. Data: 2023-01-07 11:20:17
    Temat: Re: hackerka
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 07/01/2023 07:48, m4rkiz wrote:
    > W dniu 06.01.2023 o 15:34, K pisze:
    >> Lusi klamie bo sie boi ze jej ubezpieczyciel zakwestionuje wyplate i
    >> bedzie sie musiala z nim szarpac.
    >
    > Na jakiej podstawie? Producent wymaga przechowywania kluczyka w
    > pokrowcach blokujących jego funkcje?

    Też mi sie wydaje ze to nie ma związku. Producent ani ubezpieczyciel nie
    wymaga ode mnie tego.

    c.


  • 27. Data: 2023-01-07 17:39:44
    Temat: Re: hackerka
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-01-05 o 19:22, Marek pisze:
    > On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr
    > Gałka<p...@c...pl> wrote:
    >> Według mnie, żeby ukraść, najprościej trzeba było przyjść z drugim
    >> zapłonem.
    >
    > I co ukradli, lub chociaż próbowali?
    >

    Gdyby próbowali to bym napisał tak jak napisałem dalej o kilku
    pochodnych tego rozwiązania.
    P.G.


  • 28. Data: 2023-01-07 22:45:39
    Temat: Re: hackerka
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 05.01.2023 o 20:52, J.F pisze:
    > On Thu, 05 Jan 2023 19:22:29 +0100, Marek wrote:
    >> On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr
    >> Gałka<p...@c...pl> wrote:
    >>> Według mnie, żeby ukraść, najprościej trzeba było przyjść z drugim
    >>> zapłonem.
    >>
    >> I co ukradli, lub chociaż próbowali?
    >
    > Piotr tak to zabezpieczyl, ze pewnie by sie wycofali.
    > Moze jakby to bylo naprawde drogie auto, to by sie zawzieli.
    >
    > Ale przeciez byly kradzieze "na lawetę", a przynajmniej tak sie
    > mówilo.
    >
    Na lawetę lub na zwykły hol.
    Wystarczy przełamać blokadę kierownicy i bez odpalania da się
    już auto wyciągnąć..
    Byli fachowcy co mieli busa awaryjne otwieranie aut i oni
    podjeżdzali, kombinowali a jak nie szło to wózeczek i hol brali...
    --
    pzdr, j.r.


  • 29. Data: 2023-01-08 05:10:13
    Temat: Re: hackerka
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    środa, 4 stycznia 2023 o 05:07:34 UTC-6 Piotr Gałka napisał(a):
    > W dniu 2023-01-03 o 19:34, J.F pisze:
    > >
    > > Hack to cos od siekiery bylo?
    > >
    > >
    > > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
    a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
    -atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
    > >
    > I znów mam nieodparte wrażenie, że producenci samochodów nie są
    > zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzieżą.
    >

    To nie jest tak ze nie sa. Po prostu dostarczaja cos co dziala w 99.99% przypadkow.
    Przypadki brzegowe olewaja bo bez sensu gonic krolika tak daleko.
    Nie raz i nie dwa sie pokapowalem ze auto nie bylo zamkniete. I nic nie zginelo. A
    wtedy kiedy zginelo to straty oszacowalem na ponizej 100pln.

    Nie widzi sie ludzi ktorzy chodza po parkingach i kazde auto sprawdzaja czy
    zamkniete, nie ma juz duzo atakow na "torebke z siedzenia pasazera na skrzyzowaniu".
    Mi sie nie zdazylo chyba nigdy (ponad 25lat) zeby mi ktos przypadkiem klamke szarpal
    jak siedze w srodku.

    I tak dalej.

    Immobilizer starcza w 99.999999999....% przypadkow (zalezy jak liczyc to sie tych
    dziewiatek mnozy)
    Zamek w drzwiach podobnie.

    Dzisiejsze keyless systemy czy kluczyki z pilotem sa czesto prymitywne tak ze starczy
    nagrac sdr-em za 30pln sekwencje a potem powtorzyc pare razy zanim sie "klucz
    szyfrujacy" nie okreci w kolko.

    I to dziala.

    > Zabezpieczenie przed metodą 'na walizkę' powinno być wcześniejsze niż
    > wprowadzanie samo-otwierających i samo-uruchamiających się samochodów.
    > A szyfrowanie CAN powinno być wcześniejsze niż możliwość otwarcia drzwi
    > czy odpalenia samochodu przez CAN.
    >

    CAN jest uznany za komunikacje wewnatrz zaufanego obszaru. Co za roznica czy hakier
    wytnie kawalek blachy czy wyrwie zamek? i tak sie do komputera dostanie i se
    przeprogramuje co trzeba.

    Z taka szyfracja jest problem taki jak z aplem, I korpo wlasciwie wprowadzily by to
    jakby mogly.

    BO WTEDY KAZDY ELEMENT AUTA JEST PAROWANY I BYLE GNOJEK NIE WYMIENI KOMPONENTU.

    Nie chcesz takiego czegos. Nie chcesz aby fiat/ford/vw musieli parowac kazdy
    elektryczny komponent. Nie chcesz aby do wymiany pompy paliwa trza bylo programatora,
    wsadu ktory zeby dostac musisz sciagnac ze strony producenta po uprzednim zaplaceniu
    i wylegitymowaniu sie.

    Tak jak jest niestety jest wystarczajaco.

    Immobilizer i kluczyk z metalu zabezpiecza przed wiekszoscia gnojkow a wieksze
    cwaniaki sa mniejszym problemem niz korpo ktore moze ci odmowic wsadu do programatora
    bo juz dosc razy te pompe paliwa wymieniles albo wsadu nie ma bo wieska z zespolu
    fiesta 1980-1984 zwolnili i nikt nie wie jak wygenerowac kod dla takiej pompy
    paliwa...

    I zeby nie bylo. Mam radio ktore jakims cudem jest odparowane od glownego kompa. I po
    zapaleniu swiatel mu sie nie podswietlaja guziki.
    Jakis geniusz wymyslil ze radio bedzie sie o wlaczeniu stacyjki czy swiatel
    dowiadywac po can. I musi byc sparowane numerem zeby to dzialalo.
    Jakby kto pytal to tak u forda z radiem shaker 500.

    Tak ze po przydlugim gledzeniu: nie, nie chcemy szyfrowanego CAN. Starczy immo i
    kluczyk.


  • 30. Data: 2023-01-09 13:53:09
    Temat: Re: hackerka
    Od: K <...@l...com>

    On 07/01/2023 07:48, m4rkiz wrote:
    > W dniu 06.01.2023 o 15:34, K pisze:
    >> Lusi klamie bo sie boi ze jej ubezpieczyciel zakwestionuje wyplate i
    >> bedzie sie musiala z nim szarpac.
    >
    > Na jakiej podstawie? Producent wymaga przechowywania kluczyka w
    > pokrowcach blokujących jego funkcje?

    Moj nie, ale nie wiadomo co miala Lusi w umowie. Jak ubezpieczalem dom
    to zauwazylem, ze czesc ubezpieczycieli w UK wymaga np. klamek w oknach
    zamykanych na kluczyk, uwaga na wszystkich pietrach a nie tylko na parterze.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: