  • Data: 2020-11-03 15:24:52
    Temat: Re: holowanie i awaryjne
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-03 o 15:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup
    ..

    > A potrafisz poprzec cytatem z przepisow ?

    Nie, ale właśnie zrobiłem ctrl+f na kodeksie i wyszło mi, że:
    Awaryjne są używane, gdy pojazd jest zatrzymany z powodu awarii lub
    wypadku i gdy z autobusu wysiadaja dzieci, albo osoba niepełnosprawna.
    Błyskowe gdy jest wykonywana jakaś czynność na drodze: remont,
    modernizacja, prace porządkowe i zamiast trójkąta, do holowania.

    Skoro w przepisie są dwie definicje i nie są używane zamiennie, to
    znaczy, że mają inne definicje, najprawdopodobniej określone w jakichś
    rozporządzeniach ministerialnych o światłach w pojazdach. A za takowymi
    już grzebać nie będę. Ja gmerałem w kodeksie drogowym, teraz twoja kolej :P

    > Pomysl swietny, ale nie mam :-(

    No to kup, na ewentualność holowania.

    > Nawiasem mowiac - widzialem jakas ciezarowke/przyczepe/lawete, ktora
    > miala tego koguta z tylu bardzo nisko.
    > Obok kierunkowskazu :-)

    No i?

    > Mnie sie zdarzalo.

    No to bach, dostałem kamieniem :P

    > Jak stoisz na awaryjnych przy srodku jezdni, to co mozesz zamierzac ?

    Zamierzam stać, bo awaryjne = stoję. Do tego te światła służą.

    --
    viktorius