  • 1. Data: 2020-11-03 10:49:16
    Temat: holowanie i awaryjne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://gazetawroclawska.pl/quiz/10381,to_musisz_wie
    dziec_zdajac_egzamin_na_prawo_jazdy_15_nowych_pytan_
    z_oficjalnych_testow_quiz,q,t.html

    "Czy masz prawo włączyć światła awaryjne, gdy kierujesz holowanym
    pojazdem?

    Nie."

    To naprawde jedno z pytan, czy radosna tworczosc pismakow ?

    Bo dyskusje mielismy juz dawno ... tak wprost, to zakazu chyba nie ma
    w przepisach.

    J.

  • 2. Data: 2020-11-03 11:44:13
    Temat: Re: holowanie i awaryjne
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-11-03 o 10:49, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > To naprawde jedno z pytan, czy radosna tworczosc pismakow ?
    >
    > Bo dyskusje mielismy juz dawno ... tak wprost, to zakazu chyba nie ma w

    Zakazu wprost nie ma napisanego.
    W kodeksie drogowym jest tylko kiedy _używać_ świateł awaryjnych, nie
    wspominają tam o holowaniu.
    Jest również rozdział o holowaniu, tam awaryjne nie są wymienione jako
    jeden ze sposobów oznaczenia pojazdu holowanego. Niestety ze świecą
    szukać trójkąta na pojeździe podczas holowania... Przecież prościej
    guzik nacisnąć, niż w bagażniku poszperać :/

    Zadanie na logiczne myślenie: jak zasygnalizować chęć wykonania skrętu w
    pojeździe holowanym, gdy masz włączone awaryjne? Oczywiście jeśli układ
    elektryczny sprawny.
    Myślę, że odpowiedź na to pytanie rozwiewa zagadnienie konieczności
    włączania awaryjnych podczas holowania :)

    --
    viktorius

  • 3. Data: 2020-11-03 11:52:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nas z kolegą kiedyś drogówka zatrzymała, dlaczego w holowanym nie włączone (zmrok
    zapadał).
    Tłumaczeniem było, że to właśnie instalacja padła, no i byliśmy ze 200 m od
    warsztatu, to machnęli ręką (miasto, ulica oświetlona
    latarniami).

  • 4. Data: 2020-11-03 11:57:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.11.2020 o 11:44, viktorius pisze:
    > Zadanie na logiczne myślenie: jak zasygnalizować chęć wykonania skrętu w
    > pojeździe holowanym, gdy masz włączone awaryjne? Oczywiście jeśli układ
    > elektryczny sprawny.

    A jeśli nie? Nie ma chyba wymogu posiadania sprawnych kierunkowskazów w
    pojeździe holowanym?

    MJ

  • 5. Data: 2020-11-03 12:01:05
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-11-03 o 11:57, Michal Jankowski pisze:

    > A jeśli nie? Nie ma chyba wymogu posiadania sprawnych kierunkowskazów w
    > pojeździe holowanym?

    Ale zdrowy rozsądek nakazuje ich użyć, gdy działają.

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2020-11-03 12:13:31
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F. w

> [...]

    > To naprawde jedno z pytan, czy radosna tworczosc pismakow ?

    > Bo dyskusje mielismy juz dawno ... tak wprost, to zakazu chyba nie ma

    Quiz jest zajebisty:

    W której z wymienionych sytuacji powinieneś zdecydować się na wydostanie
    rannego z rozbitego pojazdu przed przybyciem służb ratowniczych, jeśli masz
    podstawy sądzić, że doznał on urazu kręgosłupa?
    TWOJA ODPOWIEDŹ:
    Gdy istnieje zagrożenie dla życia rannego.
    PRAWIDŁOWA ODPOWIEDŹ:
    Gdy istnieje zagrożenie dla życia rannego.

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2020-11-03 13:10:19
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-11-03 o 11:52, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Tłumaczeniem było, że to właśnie instalacja padła, no i byliśmy ze 200 m
    > od warsztatu, to machnęli ręką (miasto, ulica oświetlona latarniami).

    A mi 2 razy machali ręką za nieprzypięcie pasami ładunku, to pomyślałem
    ze to norma. Za trzecim razem pomachali, ale kwitkiem na 150 złotych.

    Czy mandat, czy pouczenie (które też jest sankcją, ale bezpienienżną),
    to już kwestia kontrolującego. Ale tu się rozchodzi o to jak to wygląda
    w przepisach.

    --
    viktorius

  • 8. Data: 2020-11-03 14:29:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]

    >Jest również rozdział o holowaniu, tam awaryjne nie są wymienione
    >jako jeden ze sposobów oznaczenia pojazdu holowanego.

    Ale mozna zolte swiatla blyskowe. W domysle - koguty. Ale gdzie to
    zapisane ?

    Jak mialem stary samochod, to on byl rejestrowany na przepisach, gdy
    kierunkowskazy musialy miec 60 do 90 błysków na minute.
    Ale potem przepis sie zmienil :-)

    > Niestety ze świecą szukać trójkąta na pojeździe podczas holowania...
    > Przecież prościej guzik nacisnąć, niż w bagażniku poszperać :/

    Prawde piszac, to poszperac sobie mozesz, ale umocowac na pojezdzie
    znacznie trudniej.
    Widac sami teoretycy przepisy pisali :-)

    Moza probowac gdzies w srodku ustawic ... jak myslisz, co bedzie
    bardziej widoczne - awaryjne, czy trojkat za szybą, i moze jeszcze w
    czasie deszczu.

    >Zadanie na logiczne myślenie: jak zasygnalizować chęć wykonania
    >skrętu w pojeździe holowanym, gdy masz włączone awaryjne? Oczywiście
    >jeśli układ elektryczny sprawny.

    a) wylaczyc awaryjne i wlaczyc kierunkowskaz.
    b) nie wylaczac, z sytuacji bedzie wynikac.

    J.

  • 9. Data: 2020-11-03 14:32:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Gdy istnieje zagrożenie dla życia rannego.
    >PRAWIDŁOWA ODPOWIEDŹ:
    >Gdy istnieje zagrożenie dla życia rannego.

    Ale to dlatego, ze w pytaniu byly dwie odpowiedzi
    "Gdy istnieje zagrożenie dla życia rannego."

    Widac zaznaczyles nieprawidlową.

    Ciekawe jest tez pytanie z mgłą ... dopatrzec sie na fotce na ile
    metrow jest ograniczona widocznosc ... a moze to bez znaczenie w
    swietle pytania ... bo kto pamieta przepisy na pamiec ? :-)

    J.

  • 10. Data: 2020-11-03 14:50:37
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-11-03 o 14:29, J.F. pisze:

    > Ale mozna zolte swiatla blyskowe. W domysle - koguty. Ale gdzie to
    > zapisane ?

    Żółte błyskowe można w zastępstwie trójkąta:
    art 31 ust 1 p.5 kodeksu drogowego

    > Jak mialem stary samochod, to on byl rejestrowany na przepisach, gdy
    > kierunkowskazy musialy miec 60 do 90 błysków na minute.
    > Ale potem przepis sie zmienil :-)

    Awaryjne != żółte błyskowe

> [...]
    >
    > Moza probowac gdzies w srodku ustawic ... jak myslisz, co bedzie
    > bardziej widoczne - awaryjne, czy trojkat za szybą, i moze jeszcze w

    No to migaj żółtym kogutem, to jest dozwolone :)

    > a) wylaczyc awaryjne i wlaczyc kierunkowskaz.

    Kto tak robi, niech pierwszy rzuci kamień...

    > b) nie wylaczac, z sytuacji bedzie wynikac.

    A może rękę wystawić? Migać tylnym przeciwmgielnym (tylko przy skrecie w
    strone taka, po której to przciwmgielne jest)? Wstecznym?

    c) nie włączać awaryjnych podczas holowania. Jak holowanie kogoś
    przerasta, to laweta przy każdym bardzie wypadkowym miejscu jest
    zaparkowana. Oni tez muszą zarobić :)

    --
    viktorius