-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
e.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwi
nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.ne
ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: holowanie i awaryjne
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5fa1279c$0$6343$65785112@news.neostrada.pl>
<5fa2aeca$0$6347$65785112@news.neostrada.pl>
<5fa2c084$0$6335$65785112@news.neostrada.pl>
From: Uncle Pete <4...@g...com>
Date: Wed, 4 Nov 2020 17:55:34 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5fa2c084$0$6335$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 20
Message-ID: <5fa2dd07$0$6348$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.92.132
X-Trace: 1604508935 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 6348 89.64.92.132:12678
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 1953
X-Received-Body-CRC: 4204050344
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687318
[ ukryj nagłówki ]>> Prędkość jazdy nie ma wpływu na pole widzenia kierującego.
>>
>> Prawidłowa odpowiedź:
>>
>> Wraz ze wzrostem prędkości zawęża się pole widzenia.
>>
>>
>> W jaki sposób? Przez zakrzywienie czasoprzestrzeni?
>
> W taki:
>
> https://mojafirma.infor.pl/moto/technika-jazdy/ogran
iczona-widocznosc/760032,Czy-wzrost-predkosci-ograni
cza-pole-widzenia-kierowcy.html
Ale tam tylko stwierdza się coś takiego, ale nie jest napisane dlaczego.
Powołują się na raport OECD i ECMT, prawdopodobnie chodzi o publikację
"Speed Management", ale na razie nie potrafię znaleźć w niej
odpowiedniego fragmentu. Ciekawią mnie fizyczne podstawy do takiego
twierdzenia, ponieważ z punktu widzenia optyki pole widzenia nie zależy
od prędkości. Podejrzewam, że chodzi o zdolności psychofizyczne
kierowcy, a nie o prawa fizyki.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.11.20 18:28 ąćęłńóśźż
- 04.11.20 23:14 kk
- 05.11.20 07:20 J.F.
- 05.11.20 09:06 Uncle Pete
- 05.11.20 15:04 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
Najnowsze wątki
- 2024-05-12 Metrologia
- 2024-05-12 app do udostepniania ekranu tel (obraz + audio) na ekran tv
- 2024-05-12 Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- 2024-05-12 Afera II LO w Nowym Sączu wypracowanie
- 2024-05-12 rezystor 3 omy 400W
- 2024-05-12 Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- 2024-05-12 Co oznacza Wi-Fi? - po prostu nic!
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-05-11 Poznań => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6