    From: Aa <A...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: identyfikacja kosci w pendrive Kingston
    Date: Sun, 15 Mar 2009 17:20:38 +0100

    > jak zidentyfikowac jaka jest uzyta kosc/chip w pendrive Kingston
    > DT100/2GB. Cos sie stalo, ze pendrive zrobil sie read-only. I
    > chcialbym go potraktowac jakims narzedziem, ale pewnie trzeba znac
    > jaka kosc.
    >
    > Support Kinstona nie odpowiada. Macie jakies pomysly?

    Bawiłem się niedawno w formatowanie nisko poziomowe swoich dwóch
    pendrivów, bo okazały się chińskimi podróbkami. Zamiast 16 GB miały nie
    wiadomo ile i nie wiadomo czym tak naprawdę były - działały
    niestabilnie. Z jednego wyciągnąłem stabilne 4 GB a z drugiego stabilne
    3 GB. Ogólnie jest dużo napisane w internecie na temat formatowania
    różnych kości pod hasłami: fake pendrive, repairing fake pendrive/flash
    drives. W tym przypadku musiałem programem, który krążył w sieci w pliku
    "chipgenius.rar" odczytać VID i PID mojej kości, następnie na rosyjskim
    forum znaleźć jaka kość jest tak oznakowana, a potem jakim programem
    można taką kość formatować. Formatowanie każdej kości trwało ponad
    godzinę. Dodam, że fizycznie na kości nie było nic napisane, "no-name"
    więc bez programu z pliku "chipgenius.rar" nic bym nie zrobił. Teraz
    odczyt i zapis działa bez zarzutów,

    pzdr,
    Aa