  • 1. Data: 2009-03-14 17:56:03
    Temat: identyfikacja kosci w pendrive Kingston
    Od: a...@p...pl

    CZesc,

    jak zidentyfikowac jaka jest uzyta kosc/chip w pendrive Kingston
    DT100/2GB. Cos sie stalo, ze pendrive zrobil sie read-only. I
    chcialbym go potraktowac jakims narzedziem, ale pewnie trzeba znac
    jaka kosc.

    Support Kinstona nie odpowiada. Macie jakies pomysly?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-03-14 18:03:35
    Temat: Re: identyfikacja kosci w pendrive Kingston
    Od: "l" <l...@l...la>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > Support Kinstona nie odpowiada. Macie jakies pomysly?

    Wywalic i kupic nastepny.

  • 3. Data: 2009-03-14 20:27:59
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    > Cos sie stalo, ze pendrive zrobil sie read-only.

    Kazda pamiec flash ma okreslona ilosc cykli zapisu. Jak ilosc osiagnie max
    wartosc pamiec robi sie readonly.

    Qwinto

  • 4. Data: 2009-03-15 16:20:38
    Od: Aa <A...@a...pl>

> [...]
    > jaka kosc.
    >
    > Support Kinstona nie odpowiada. Macie jakies pomysly?

    Bawiłem się niedawno w formatowanie nisko poziomowe swoich dwóch
    pendrivów, bo okazały się chińskimi podróbkami. Zamiast 16 GB miały nie
    wiadomo ile i nie wiadomo czym tak naprawdę były - działały
    niestabilnie. Z jednego wyciągnąłem stabilne 4 GB a z drugiego stabilne
    3 GB. Ogólnie jest dużo napisane w internecie na temat formatowania
    różnych kości pod hasłami: fake pendrive, repairing fake pendrive/flash
    drives. W tym przypadku musiałem programem, który krążył w sieci w pliku
    "chipgenius.rar" odczytać VID i PID mojej kości, następnie na rosyjskim
    forum znaleźć jaka kość jest tak oznakowana, a potem jakim programem
    można taką kość formatować. Formatowanie każdej kości trwało ponad
    godzinę. Dodam, że fizycznie na kości nie było nic napisane, "no-name"
    więc bez programu z pliku "chipgenius.rar" nic bym nie zrobił. Teraz
    odczyt i zapis działa bez zarzutów,

    pzdr,
    Aa

  • 5. Data: 2009-03-15 21:08:52
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Aa pisze:

    > W tym przypadku musiałem programem, który krążył w sieci w pliku
    > "chipgenius.rar" odczytać VID i PID mojej kości

    Takie podstawowe rzeczy to loguje praktycznie każdy Linux w pliku
    /var/log/messages. Zadziałać powinno nawet gdy pendrive ma uszkodzoną
    kość lub jest źle sformatowany.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/