  • Data: 2021-04-18 13:30:32
    Temat: Re: jak odczytać stan diody led?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mirek napisał:

    > Ja popełniłem robota sterowanego smartfonem w ten sposób, że smartfon
    > wyświetlał pola na ekranie, które odczytywały fotodiody
    > (fototranzystory?) - działało to bez problemu, nie ważne czy oled czy
    > lcd. Te elementy kupowałem w TME specjalnie na światło widzialne - może
    > jeszcze odkopałbym co to dokładnie było.
    > Na diody była tylko nałożona czarna koszulka i przytknięte do ekranu.

    No więc właśnie, nie jest to wcale rocket science (to w sąsiednim wątku),
    tylko znane i wielokrotnie stosowane rozwiązanie. Nie ma co wydziwiać
    i kombinować z niesprawdzonymi pomysłami.

    Miałem kiedyś zegarek Timex z różnymi przypominajkami. Wypełniało się
    kalendarz w komputerze, kierowało cyferblat w stronę ekranu, wciskało
    klawisz, a on sobie to przepisywał do pamięci. Nie że jakis OCR -- po
    prostu fotodioda (tu fototranzystor się nie nada) odczytywał miganie
    monitora. Z monitorami LCD to już nie działało, trzeba było dokupić
    ledowe świacidło podłączane przez RS232 albo USB.

    --
    Jarek