  • 1. Data: 2021-04-17 15:43:01
    Temat: jak odczytać stan diody led?
    Od: BudynPL <b...@g...com>

    Jest taki wzmacniacz
    http://www.mediaav.pl/product/1277/rduch-automatyczn
    y-wzmacniacz-cyfrowy-amwl-9dsp1d200.html
    który w zależności od żródła dzwięku radośnie miga stosowną dodą led.
    Potrzebuję odczytać, które zródło nadaje i przesłać do komputra z win7
    Nikt mi nie pozwoli do wzmacniacza zaglądać, w grę wchodzi przyczepienie do
    wzmacniacza zestawu 8szt jakiś fotorezystorów, poprzez USB przesłanie do kompa, i
    żeby jakimś driverem się dało to odczytać.
    Może coś w miarę gotowego dałoby sie podebrać?
    Albo inne pomysły mile widziane.

    b.

  • 2. Data: 2021-04-17 15:51:14
    Temat: Re: jak odczytać stan diody led?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    BudynPL <b...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > poprzez USB przesłanie do kompa, i żeby jakimś driverem się dało to
    > odczytać. Może coś w miarę gotowego dałoby sie podebrać?

    Nie testowałem, ale powinien działać taki zestaw:
    płytka:
    https://botland.com.pl/konwertery-usb-uart-rs232-rs4
    85/3003-ft232h-konwerter-usb-na-uart-spi-i2c-gpio-ad
    afruit-2264.html
    biblioteka: https://github.com/madeintheusb/FT232H.NET

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2021-04-17 15:56:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.04.2021 15:43, BudynPL wrote:

    > Potrzebuję odczytać, które zródło nadaje i przesłać do komputra z win7

    > Może coś w miarę gotowego dałoby sie podebrać?
    > Albo inne pomysły mile widziane.

    Chcesz zrobić automatyczne przełączanie kamer? ;)
    Pomysł dobry, można wziąć fotodiody (koniecznie na światło widzialne) i
    podpiąć pod Rpi Pico - ten podpięty do kompa może od razu udawać
    klawiaturę, więc masz prawie gotowca i plug & play.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2021-04-17 16:07:10
    Od: BudynPL <b...@g...com>

    sobota, 17 kwietnia 2021 o 15:56:58 UTC+2 Mirek napisał(a):

    > Chcesz zrobić automatyczne przełączanie kamer? ;)

    dokładnie :-)

    b.

  • 5. Data: 2021-04-17 16:30:58
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.04.2021 16:07, BudynPL wrote:

    > dokładnie :-)

    To może lepiej detekcja ruchu w samej kamerze?
    Nie wiem co tam masz - jeśli dwie lub więcej to pokazujesz tą, na której
    jest ruch, jeśli obrotówka, to trzeba by dołożyć ogólną, stałą z jakąś
    minimalną analityką (przekroczenie linii, wejście w obszar) i z niej
    sterować resztą.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2021-04-17 17:18:13
    Od: BudynPL <b...@g...com>

    sobota, 17 kwietnia 2021 o 16:30:59 UTC+2 Mirek napisał(a):

> [...]
    > jest ruch, jeśli obrotówka, to trzeba by dołożyć ogólną, stałą z jakąś
    > minimalną analityką (przekroczenie linii, wejście w obszar) i z niej

    mam 3 kamery, w tym jedną ze zmiennym zoomem, więc do dyspozycji 4 widoki.
    Nie analizuję obrazu kamery, bo nadaję OBS-em, a tylko swoim programem zmieniam
    sceny.
    Muszę jeszcze ogarnąć programowo wymuszać zmianę zoomu, no ale to wtedy jeśli będę
    miał ten wzmacniacz odczytany.
    Zresztą tam właściwie nie ma ruchu, bo to nabożeństwa kościelne, tego typu klimaty.

    b.

  • 7. Data: 2021-04-17 17:50:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    BudynPL napisał:

    > Nikt mi nie pozwoli do wzmacniacza zaglądać, w grę wchodzi przyczepienie
    > do wzmacniacza zestawu 8szt jakiś fotorezystorów, poprzez USB przesłanie
    > do kompa, i żeby jakimś driverem się dało to odczytać.

    Fotorezystory może nie, ale fotortanzystor powinien dać się podłączyć
    wprost pod gpio. W wersji druciarskiej nawet zamiast styków wybebeszonej
    klawiatury.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2021-04-17 18:04:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    BudynPL napisał:

    > Zresztą tam właściwie nie ma ruchu, bo to nabożeństwa kościelne, tego typu klimaty.

    W takim razie jeszcze to dla poprawy klimatu:

    https://b2bgo.janexint.com.pl/pl/produkty/1/kamery-d
    o-detekcji-masek-45108

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2021-04-17 18:04:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    BudynPL napisał:

    > Nikt mi nie pozwoli do wzmacniacza zaglądać, w grę wchodzi przyczepienie
    > do wzmacniacza zestawu 8szt jakiś fotorezystorów, poprzez USB przesłanie
    > do kompa, i żeby jakimś driverem się dało to odczytać.

    Fotorezystory może nie, ale fototranzystor powinien dać się podłączyć

  • 10. Data: 2021-04-18 10:16:47
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2021-04-17 o 15:43, BudynPL pisze:
> [...]
    żeby jakimś driverem się dało to odczytać.
    > Może coś w miarę gotowego dałoby sie podebrać?

    Może nie całkiem proste w realizacji, ale jakiś czas temu na którejś
    grupie programistycznej było pytanie o podobny temat, ale chodziło o
    wykorzystanie algorytmów rozpoznawania obrazów. Kamera patrzyła na
    jakieś urządzenie i miał być rozpoznany jego stan. Fotoelementy mają
    taki problem, że trzeba trochę czasu mimo wszystko poświęcić ;) na
    regulację czułości, żeby poprawnie działały w każdych warunkach
    oświetleniowych.
    Nie żebym mówił że się nie da, ale można się zdziwić.
    Temat fajny tak czy inaczej :)

    Pozdrawiam

    DD