  • Data: 2022-09-10 21:30:31
    Temat: Re: jak trawić aluminiowe pcb?
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Myślisz, że nadsiarczan ugryzie aluminium?

    Nie ugryzie. Tj. albo nie ugryzie wcale, albo nie szybciej niż miedź i
    po obu stronach zniknie te 30um. Przy 1500um substratu jest z czego
    schodzić. :-)

    W dyskusje filozoficzne o tym, czy nic nie zniknęło, czy zniknął mikron
    wchodzić nie będę. Na oko absolutnie żadnych podtrawień nie widziałem,
    co mi wystarcza. Płytka wychodzi jak na FR4, tylko znacznie trudniej
    przenieść nadruk termotransferem laminatorowym.

    Dla odmiany, chlorek żelaza wchodzi w alu jak w masło, więc to *musi*
    być nadsiarczan.

    Pozdrawiam, Piotr