  • 11. Data: 2012-10-22 14:25:58
    Temat: Re: jak z 36V zrobić 5 i 12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello chochlik_drukarski,

    > Najbardziej mnie interesuje:
    > Czy wystarczy jeśli do części cyfrowej dam osobny stablizator +
    > kondensatory filtrujące ? Masa wyjdzie mi i tak wspólna dla części
    > cyfrowej i analogowej. W takim razie moze osobne mostki prostownicze ?

    Ale co dadzą osobne mostki, skoro uzwojenie masz jedno? Osobne mostki
    mają sens przy osobnych uzwojeniach.

    > Nie wiem jak daleko musze posunąć się z odseparowywaniem tych zasilaczy.

    Jesli to transformator toroidalny z niezalanym środkiem, to dowiń
    sobie dwa uzwojenia i z głowy. Skoro nie potrafisz sobie poradzić z
    ciepłem i zakłóceniami w inny sposó, to tak będzie najprościej.

    > Co do robienia 12V z 36 to myślałem, że może miała miejsce jakaś większa
    > rewolucja. Kilka lat temu analizowałem chyba wszystkie możliwe
    > rozwiązania.

    Masz dwa rozwiązania - liniowe lub impulsowe. Niby jakie mogłoby być
    inne? Fizyka przez kilka lat się nie zmieniła.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2012-10-22 14:27:24
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    chochlik_drukarski <c...@w...pl> wrote:

    > Na teoretycznie rozważania na temat przetwornic poświęciłem już kiedyś
    > sporo czasu i mi wyszło, że nie jestem w stanie tego uruchomić i koniec.

    To nie ma być teoretyczne rozważanie tylko praktyczna realizacja gotowego
    schematu, z gotowymi wartościami elementów i gotową (kupioną) cewką.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 13. Data: 2012-10-22 14:28:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

    [...]

    > Tak kilka lat temu miała miejsce rewolucja - przetwornice pracujące na
    > wysokich częstotliwościach (a więc z małymi dławikami) stały się normą.
    > Tylko z jakiejś przyczyny nie chcesz z tej rewolucji skorzystać.

    Ale nie proponuj amatorowi, który sam przyznaje się do braku chęci,
    wiedzy i sprzętu do zajmowania się przetwornicami pracującymi na
    wysokich częstotliwościach.

    Ja sam, zajmując sie sprawą zawodowo, unikam jak ognia najnowszych
    rozwiązań - za dużo źródeł potencjalnych kłopotów z EMC :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2012-10-22 14:29:28
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > Tak kilka lat temu miała miejsce rewolucja - przetwornice pracujące na
    > wysokich częstotliwościach (a więc z małymi dławikami) stały się normą.
    > Tylko z jakiejś przyczyny nie chcesz z tej rewolucji skorzystać.

    Mam wrażenie że to zjawisko nazywane przeze mnie cewkofobią. Dławiki są
    gotowymi elementami, to już nie te czasy, że trzeba je nawijać i mierzyć
    (mówię o typowych zastosowaniach).

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 15. Data: 2012-10-22 14:32:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    Michoo <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    >są
    >gotowymi elementami, to już nie te czasy, że trzeba je nawijać i

    Ale z pelna specyfikacja, czy znow "pan napisze jaki pan chce i ile
    tys sztuk, to zlozymy oferte" :-)

    J.

  • 16. Data: 2012-10-22 14:33:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Masz dwa rozwiązania - liniowe lub impulsowe. Niby jakie mogłoby być
    >inne? Fizyka przez kilka lat się nie zmieniła.

    Ale kondensatorowe wisza i groza :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-10-22 15:02:19
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > To nie ma być teoretyczne rozważanie tylko praktyczna realizacja gotowego
    > schematu, z gotowymi wartościami elementów i gotową (kupioną) cewką.

    Nie wiem jak teraz ale pare lat temu pytałem chyba nawet tu (chociaż mogła
    to być przykładowo też elektroda) i tak samo wszyscy zachwycali się takimi
    nowoczesnymi rozwiązaniami a jak pytałem które konkretnie elementy mam
    kupić to nikt nie potrafił podać. Przekopałem internet i albo był jakiś typ
    cewki której nigdzie nie dało się znaleźć albo autor projektu otwarcie
    twierdził, że to raz działa a raz nie działa i nie wie czemu...

    Może od tego czasu się coś zmieniło ale wątpie.

  • 18. Data: 2012-10-22 15:11:49
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    wiadomości news:1703757146.20121022142558@pik-net.pl.invalid...
    > Hello chochlik_drukarski,

    > Ale co dadzą osobne mostki, skoro uzwojenie masz jedno? Osobne mostki
    > mają sens przy osobnych uzwojeniach.

    No to ja się właśnie pytam co mi dadzą osobne mostki. Skoro nic to
    niedobrze.

    > Jesli to transformator toroidalny z niezalanym środkiem, to dowiń
    > sobie dwa uzwojenia i z głowy. Skoro nie potrafisz sobie poradzić z
    > ciepłem i zakłóceniami w inny sposó, to tak będzie najprościej.

    Taką możliwość rozważałem. 1 już jest dowinięte (pisałem o tym na początku).
    Zastanawiam się z czym to się może wiązać niedobrym. Na przykład mocno
    obniżona sprawność przez niedokładne nawinięcie.

    > Masz dwa rozwiązania - liniowe lub impulsowe. Niby jakie mogłoby być
    > inne? Fizyka przez kilka lat się nie zmieniła.

    Nie mówie, że ma nie być impulsowe (jeśli mówie to źle mówie). Ma być małe,
    tanie, dostępne i bezproblemowe. Takie coś na przykład działa nieźle:

    http://allegro.pl/przetwornica-napiecia-stalego-dc2-
    dc1-a-i2734685883.html

    Tylko w wersjach o większej mocy jest to już stanowczo za drogie.

  • 19. Data: 2012-10-22 15:15:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Ale z pelna specyfikacja, czy znow "pan napisze jaki pan chce i ile
    > tys sztuk, to zlozymy oferte" :-)

    Dlaczego tysięcy? Feryster robi nawet pojedyncze sztuki w normalnych
    cenach. A lista gotowców jest bardzo długa:

    http://sklep.feryster.pl/index.php?page=shop.browse&
    category_id=560&option=com_virtuemart&Itemid=163&vmc
    chk=1&Itemid=163

    Samych dławików DMC ponad 1300 rodzajów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2012-10-22 15:15:40