  • 61. Data: 2014-07-28 20:37:48
    Temat: Re: jaki SSD
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-07-28 20:15, Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > są właśnie czasem uruchomienia systemu.
    >
    > Już nie wspominając o tym, że częstym scenariuszem jest SSD na system i
    > programy, a dane do obróbki na HDD. I cały ten misterny plan, jak to SSD
    > diametrialnie zmienia jakość życia, już nie jest taki misterny. Przykład?
    > Znajomy wideo dłubie. Dał się wrobić w SSD + WD Green na dane, choć mówiłem,
    > że będzie na to kląć. Klął. Jak w końcu posłuchał i tego Greena pchnął na
    > backup, a jako dyski na materiały robocze wstawił 2 klasyczne 7200 rpm w
    > RAID0 to wtedy różnicę w komforcie pracy poczuł.

    O, a mnie zjechali jak napisałem że 128GB SSD to mało.
    Do drobnej pracy 256GB. Ja mam 500GB i program i dane czy wirtualki na
    SSD siedzą.
    Obok szybki 1TB HDD na jakieś tam fotki, filmiki, mało używane dane i
    backup danych (plus zewnętrzny backup tych najważniejszych).

    --
    Irokez

  • 62. Data: 2014-07-28 20:40:05
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 20:15:41 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > ale może jakiś soft w drukarni wielowątkowo śmigać potrafi.

    Np. system operacyjny i kilkadziesiat pracujacych w nim procesow.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 63. Data: 2014-07-28 21:07:28
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 28 Jul 2014 13:24:33 +0200
    doszła do mnie wiadomość <53d63346$0$2378$65785112@news.neostrada.pl>
    od miab <m...@w...pl> :

    >Wiem o tym, ale to źle?

    Napisałeś, że z "prawidłowo ZANKNIĘTEGO", a to nie jest prawda.
    Jeśli chcesz się przekonać czym to grozi(hibernacja pamięci kernela),
    to wczytaj sobie z czegoś inny system i zapisz na tym dysku jakieś
    pliki, potem odpal swojego windowsa i zobacz co się z nimi stało,
    podpowiem - możesz tych plików nie zobaczyć, a w najgorszym wypadku
    rozwalisz kompletnie system plików.

    >jestem ciekaw ile czasu startuje bez tego.
    >
    >80 sec.

    Tyle trwa czysty start systemu, te 10 sekund to wyjście z hibernacji
    kernela.

    >A wiesz ze dotąd nie znałem tego zaawansowanego zastosowania OS-u do
    >wydajnego cyklicznego wykonywania "Shutdown /s /t 0".
    >Człowiek się całe życie uczy.

    Ale o co chodzi?

    --
    "Marian milczał. Wiedział, że musi milczeć i czekać.
    Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała."

  • 64. Data: 2014-07-28 21:17:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-07-28 20:15, Przemysław Ryk pisze:
    > i7 i i5 tak samo taktowane? :)

    Jutro sprawdzę :-)

    > Zresztą przy DTP ładowanie i7 to moim zdaniem średnio szczęśliwy pomysł, ale
    > może jakiś soft w drukarni wielowątkowo śmigać potrafi.

    Pal licho i5 czy i7. bo pewnie jeden kij. Przyjmijmy komputer A i B.
    Chodzi o subiektywną ale wyraźne przyjemniejszą pracę z komputerem
    wyposażonym w dysk SSD. Dwie osoby potwierdziły "przyjemność" ;-) nic
    nie wiedząc o podzespołach. Na czas restartu nie zwracaliśmy uwagi bo to
    się robi raz dziennie.

  • 65. Data: 2014-07-28 21:25:12
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > programy, a dane do obróbki na HDD. I cały ten misterny plan, jak to SSD
    > diametrialnie zmienia jakość życia, już nie jest taki misterny.

    Ale wymierny. Nawet jak magazyn jest na sieci a i pracuje się na tym
    magazynie. Takie są fakty.
    A to wszystko za kwotę 300 zł bo na 120 SSD spokojnie można system
    pomieścić.

    Nie byłoby rozmowy gdyby nie te 300 zł. Stosunek cena-jakość :-)

  • 66. Data: 2014-07-28 21:33:28
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 21:07:28 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

    > Ale o co chodzi?

    O brak argumentow ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 67. Data: 2014-07-28 21:54:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-07-28 20:15, Przemysław Ryk pisze:
    > Ja akurat w składzie, więc u mnie też podczas pracy softu naotwierane jest.
    > Tyle tylko, że może dlatego mnie tak SSD bardzo nie nawilża, bo u mnie
    > system, soft i dane robocze na RAID0 stoją. Tak - z pełną świadomością
    > zagrożeń, jakie to ze sobą niesie. I też mam podejście, że nieużywany soft
    > idzie do zamknięcia (nieużywany nie znaczy, że za 5 minut będzie potrzebny).
    > :D

    Na moim stanowisku nie znam dnia ani godziny co chora wyobraźnia klienta
    mi przyniesie. :-) Czasem word, czasem powerpoint, czasem corel ...
    Czasem trzeba spróbować ugryźć temat kilkoma programami.
    Żeby jakoś to ogarnąć nie trzymam otwartych plików z kilu prac które mam
    na tapecie bo to prowadzi do zguby.
    Otworzyć, poprawić, wysłać, zamknąć. Otworzyć, zrobić impozycję,
    wyświecić, zamknąć zapomnieć... :-)
    Miło jest gdy nie trzeba czekać aż to "blaszane pudło" ruszy tyłek :-)

  • 70. Data: 2014-07-29 02:45:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 21:25:12 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > pomieścić.
    >
    > Nie byłoby rozmowy gdyby nie te 300 zł. Stosunek cena-jakość :-)

    Jak bym nie próbował swego czasu pracować z linkowanymi do InDesigna
    źródłami z NASa ze 1000 Mbit interfejsem, ale chusteczkowym kompem
    zarządzającym, to może bym uwierzył. Więcej w takie gówno wpakować się nie
    dam - od tej pory mam źródła wrzucone na drugi komputer, u siebie RAID0 na
    pliki robocze, system i soft (jeszcze) i to zapierdala. Praca przy NAS
    rzucającym olbrzymie 40 MB/s na projekcie, którego same źródła w grafice
    ważą ponad 8 GB, to jest wystarczająca zachęta do tego, żeby sobie tępym
    młotkiem walnąć w łeb. Obróbki wideo w takich warunkach - z zachowaniem
    zdrowia psychicznego - to sobie nie wyobrażam.

    [ Richard B. Riddick: Lesson Learned. No such word as "friend". ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 69. Data: 2014-07-29 02:45:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 21:54:41 +0200, z napisał(a):

    > Na moim stanowisku nie znam dnia ani godziny co chora wyobraźnia klienta
    > mi przyniesie. :-) Czasem word, czasem powerpoint, czasem corel ...
    > Czasem trzeba spróbować ugryźć temat kilkoma programami.

    Dude. Please. Chcesz mi mój dzień roboczy ze szczegółami opowiadać? :D

> [...]
    > wyświecić, zamknąć zapomnieć... :-)
    > Miło jest gdy nie trzeba czekać aż to "blaszane pudło" ruszy tyłek :-)

    No ale - SSD masz pod soft i system czy pod coś jeszcze?

    [ I've got nothing against God. It's his Fan Club I can't stand. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 71. Data: 2014-07-29 02:45:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 20:37:48 +0200, Irokez napisał(a):

    > O, a mnie zjechali jak napisałem że 128GB SSD to mało.

    Moim zdaniem też mało.

    > Do drobnej pracy 256GB. Ja mam 500GB i program i dane czy wirtualki na
    > SSD siedzą.

    Ja się próbuję ogarnąć z przesiadką na nowszy sprzęt. SSD będzie trochę
    przycięty (kupiłem Samsunga 840 Pro) przez SATA2, ale na pewno na nim
    wylądują profile z przeglądarki czy programu pocztowego. Thunderbird nawet
    na RAID0 muli kurwa tak, że choć by się prądem brandzlować, to pałka nie
    stanie (że tak obrazowo).

    Dylemat mam z wirtualkami, bo jak na tych 256GB (oficjalna pełna pojemność
    840 Pro - 25 GB tak, by całości nie zapełnić), to wirtualek nie mam gdzie
    postawić - tylko 210 GB zajmują. :-/ A gdzie system? A gdzie cache, profile
    przeglądarki, poczty (Thunderbird u mnie waży ciut ponad 14 GB)? Sucks. :/

    > Obok szybki 1TB HDD na jakieś tam fotki, filmiki, mało używane dane i
    > backup danych (plus zewnętrzny backup tych najważniejszych).

    Filmy do oglądania jadę po 1Gb Ethernecie z drugiego kompa. Tam magazynek
    stoi na razie na pojedynczych dyskach, ale już za miesiąc - spinam 4×2TB w
    RAID5 i stanę się bardzo szczęśliwym człowiekiem. :D

    [ Niektóre błędy nie były by tak tragiczne, gdyby nie próby ich ]
    [ naprawienia. (znalezione w necie) ]