    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaki modem GSM [OT]
    Date: Sat, 8 Aug 2009 15:10:50 +0000 (UTC)
    <h59th4$f0h$1@news.mm.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h5a1gf$2l5l$1@news.mm.pl> <h5a22j$ge7$2@news.wp.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h5bh16$r2n$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@c...lasek.waw.pl> <h5cihi$kva$1@news.mm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h5eug9$2g4h$1@news.mm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h5f7g8$13bl$1@news.mm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h5gfge$hf2$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h5gvid$t53$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h5hip6$2khe$1@news.mm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h5hs1u$1g0l$1@news.mm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h5i6uf$8ld$1@news.wp.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h5jkds$5bt$1@news.mm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h5k1ne$15gr$1@news.mm.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Jeszcze raz napiszę: to system przydziela numerację i byłoby miło z jego
    > strony, gdyby pamiętał co komu przydzielił.

    No fakt. Byłoby miło. Ale nie każdy system tak robi. W opisanym wcześniej
    doświadczeniu system zapamiętał sobie jaką nazwę przydzielił karcie
    sieciowej o określonym MAC w pliku /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules.

    > A co do W95 nie będę się wypowiadał bo to archeologia z mojego punktu
    > widzenia.

    Ale Windows XP też nie pamięta jaki numer przydzielił karcie, więc następnym
    razem daje jej inny. Co gorsza, zupełnie innej karcie potrafi dać ten sam
    numer, co poprzedniej! Zapytałem, czy jest jakiś mniej archeologiczny
    Windows niz XP, który jest tak miły i zapamiętuje. Ale odpowiedzi wciąż
    nie znam. Jak nie dowiem się wcześniej, to w przyszłym tygodniu zobaczę
    jak się sprawy mają z Vistą i Seven.

    > Tak, jak to sobie ręcznie powpisujesz w rozmaite konfiguracje i skrypty.
    > A zwykły użytkownik, co najwyżej zaklnie jak szewc.

    Nie ja powpisuję, bo te konfiguracje i skrypty ktoś zrobił już wcześniej.
    A zwykły użytkownik... no cóż, ten system ma niewielki udział w ich rynku,
    większość z nich poszła kląć gdzie indziej.

    --
    Jarek