  • 1. Data: 2009-08-03 21:31:44
    Temat: jaki modem GSM
    Od: dr Vito <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy mozecie poradzic mi jakiś modem GSM, ktory moglbym podpiąć do
    serwera z systemem linux?
    Komunikacja po RS232 (serwer<>modem), najlepiej jakby sie dalo z
    jakims istniejącym oprogramowaniem (np. GNOKII).

    Pozdrawiam,
    dr Vito

  • 2. Data: 2009-08-03 21:38:36
    Temat: Re: jaki modem GSM
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    dr Vito pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy mozecie poradzic mi jakiś modem GSM, ktory moglbym podpiąć do
    > serwera z systemem linux?
    > Komunikacja po RS232 (serwer<>modem)
    czyli kablem com? wtyk d9? w życiu nie widziałem ( nie twierdze ze nie
    istnieją.) jeśli naprawde musisz go tak podpiąc to moze lepiej użyj
    telefonu... siemens s55. stabilnie działa, ma kabel com. pytanie tylko
    czy da sie ładowanie nim (jednym kablem) zrealizować.

    ToMasz

  • 3. Data: 2009-08-03 21:48:34
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    dr Vito <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy mozecie poradzic mi jakiś modem GSM, ktory moglbym podpiąć do
    > serwera z systemem linux?
    > Komunikacja po RS232 (serwer<>modem), najlepiej jakby sie dalo z
    > jakims istniejącym oprogramowaniem (np. GNOKII).

    Nie masz tam USB? To na np. HUAWEI E160 i podobne,

    # lsmod |grep optio
    option 10656 0
    usbserial 26472 1 option

    [9201562.431158] option 4-1:1.0: GSM modem (1-port) converter detected
    [9201562.431285] usb 4-1: GSM modem (1-port) converter now attached to
    ttyUSB0

    i na tym już dowolna aplikacja działająca na porcie szeregowym,
    np. pppd czy smstools.

    Stosuję takie aby móc się dostać do routerów na linuksie gdy padnie
    sieć/interfejs/switch (zestawione pppd+openvpn czekają na połączenie)

    a.

  • 4. Data: 2009-08-03 21:53:33
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > telefonu... siemens s55. stabilnie działa, ma kabel com. pytanie tylko
    > czy da sie ładowanie nim (jednym kablem) zrealizować.

    jesli chodzi o zastosowania produkcyjne to zdecydowanie odradzam wszystko co
    chodzi na USB. Stary dobry RS232 jest niezastapiony.
    Jesli potrzebujesz podpiac wiedzej modemow to mozna to zrobic za pomoca
    terminal server.
    Poszukaj produktow firmy Wavecom.

    c.

  • 5. Data: 2009-08-04 05:56:29
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Cezar wrote:
    > jesli chodzi o zastosowania produkcyjne to zdecydowanie odradzam
    > wszystko co chodzi na USB. Stary dobry RS232 jest niezastapiony.

    dlaczego USB ma byc gorsze?

  • 6. Data: 2009-08-04 05:58:23
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Wemif wrote:

    > Nie masz tam USB? To na np. HUAWEI E160 i podobne,

    ja odradzam huawei'e - mialem w domu option icon 225 i huawei 156g, i
    zakazdym razem option mial zasieg o 2 kreski wiekszy ...

  • 7. Data: 2009-08-04 10:46:15
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "R.M." <f...@g...com> wrote in message

    > dlaczego USB ma byc gorsze?

    bo linuksowa obsluga USB jest daleka od doskonalosci.

    c.

  • 8. Data: 2009-08-04 11:04:10
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Cezar denied rebel lies:

    > bo linuksowa obsluga USB jest daleka od doskonalosci.

    A czego jej brakuje? Pytam poważnie.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|I tell you to enjoy life I
    (::) (::)|wish I could but it's too late

  • 9. Data: 2009-08-04 11:17:41
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    MoonWolf pisze:
    > Cezar denied rebel lies:

    > A czego jej brakuje? Pytam poważnie.

    Jak masz kilka urządzeń CDC/ACM (np. modem i przejściówkę USB<->RS232)
    to masz gwarancję, że po każdym uruchomieniu komputera urządzenia
    ttyUSBxx będą miały te same numery?

  • 10. Data: 2009-08-04 11:28:52
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Zbych denied rebel lies:

    > Jak masz kilka urządzeń CDC/ACM (np. modem i przejściówkę
    > USB<->RS232) to masz gwarancję, że po każdym uruchomieniu komputera
    > urządzenia ttyUSBxx będą miały te same numery?

    AFAIK da się zrobić udev-em.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|It's time to rise