    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaki modem GSM [OT]
    Date: Sun, 09 Aug 2009 01:25:31 +0200
    Sender: a...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    J.F. pisze:

    > ktory rozdzial ?

    Polecam zacząć lekturę tutaj:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms791699.asp

    A o sterownikach USB do Visty:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa476431.asp

    Linuksiarzom daleko jeszcze brakuje do dokumentacji chociażby takiej jak
    udostępnia Microsoft o systemach Windows. Pomimo że wiele mechanizmów w
    Linuxie wcale nie jest dużo prostszych, a napisanie sterownika do
    jakiejś pośredniej warstwy wymaga przekopania źródeł kernela, demonów i
    pobocznych procesów. No ale w końcu nie ma się co dziwić: pracownikom
    Microsoftu zapewne płaci się za pisanie dokumentacji.

    > I Windows 7 i wersje 64-bit ?

    Prawda, już 22 października premiera siódemki. :)
    A na razie olewając powyższy system i wszystkie wersje 64-bitowe (XP i
    Vistę) traci się na większości rynków conajwyżej kilka procent klientów.

    > Ale to najpewniejsze zrodlo :-)

    Mimo to zbyt blisko współpracujące z wieloma demonami, aby o nich też
    można byłoby zapomnieć. No a do tego w istocie niełatwo prześledzić na
    podstawie samych źródeł, co się właściwie dzieje w systemie po
    przykładowym podłączeniu urządzenia USB. Przez wiele plików trzeba się
    przekopać i to bez gwarancji sukcesu. Lepsze byłoby zdebugowanie
    zachowania kernela krok po kroku, chociażby w środowisku wirtualnym. Ale
    jakich do tego użyć narzędzi?

    > msi sie teraz chyba promuje ?

    Od lat Microsoft próbuje wciskać taki kit ale to nie nam. Pierwszy z
    brzegu instalator małej aplikacji zrobiony przy pomocy np. NSIS jest 3x
    mniejszy niż pakiet .msi.

    > W sumie to chyba tez mozesz jako "exe" dystrybuowac.

    Taa. Jak skompiluję u mnie - to na innym komputerze nie zadziała bo
    cośtam. A to też Linux na 32-bitowym x86. W Windows rzecz niespotykana,
    trzeba bardzo się starać aby skorzystać z funkcji API dostępnej tylko
    np. w Viście.

    > Czy nawet w spakowanych zrodlach - instalator rozpakuje, skompiluje i
    > zainstaluje :-)

    Heh, w komercji właśnie o to chodzi, aby nie rozdawać źródeł.
    Spojrzałem właśnie do "gotowców" pod Linuxa: instalka Firefoxa jest w
    formacie .tar.bz2 (czyli żadne tam binaria tylko zwykłe archiwum),
    Thunderbird podobnie (.tar.gz), Adobe Reader pod Linuxa - pełen wybór
    (.bin, .tar.gz, .rpm, .tar.bz2, .deb), Eagle - do pobrania skrypt
    wspomagający instalację (sic!). Raczej nie chodziło mi o to, abym musiał
    dla Linuxa generować kilka różnych instalatorów.

    Chyba z tego wszystkiego zacznę pisać w Javie - jeden uniwersalny format
    instalek (.jar) i binariów, a pójdzie tak samo pod każdym systemem. Oby
    się tylko trzymać najnowszej wersji JRE.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/