    From: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaki scalak - multiplekser
    Date: Sun, 26 Jul 2009 15:11:33 +0200

    Użytkownik Jurij Atarov napisał:
    > Witam
    > Chcę sprawdzać stan około 24 pinów. Stany - zwarte do masy albo wysoka
    > impedancja. Szybkość - 100Hz na pin spokojnie wystarczy. Jakiego scalaka
    > mogę użyć, jeśli nie mam wystarczającej ilości portów w mikrokontrolerze?

    Pewnie mnie Koledzy "zlinczują" ;-), ale mimo że jestem elektronikiem
    "starej daty", to z czystego lenistwa zrobiłbym to na... drugim uC z
    odpowiednią ilością portów.

    Zamiast poczciwego 8255 w obudowie DIP-40 można dać najtańszą ATmege z w
    takiej obudowie i niech se testuje te 24 piny. Dodatkowo może te dane
    jakoś wstępnie obrabiać przez wysyłką do procesora głównego.

    Pozdrawiam
    Grzegorz