  • 1. Data: 2009-07-25 13:49:15
    Temat: jaki scalak - multiplekser
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Witam
    Chcę sprawdzać stan około 24 pinów. Stany - zwarte do masy albo wysoka
    impedancja. Szybkość - 100Hz na pin spokojnie wystarczy. Jakiego scalaka
    mogę użyć, jeśli nie mam wystarczającej ilości portów w mikrokontrolerze?

  • 2. Data: 2009-07-25 16:04:12
    Temat: Re: jaki scalak - multiplekser
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jurij Atarov" <a...@c...gov> napisał w wiadomości
> [...]
    > mogę użyć, jeśli nie mam wystarczającej ilości portów w mikrokontrolerze?

    np 74hc166 w szereg 3szt

  • 3. Data: 2009-07-25 17:19:15
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Jurij Atarov pisze:
> [...]
    > mogę użyć, jeśli nie mam wystarczającej ilości portów w mikrokontrolerze?

    Jest taki układ 8255 - ma 3 porty 8 bitowe. Ale aż wstyd o tym pisać bo
    to prehistoria :)

    MD

  • 4. Data: 2009-07-25 20:17:59
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jest taki układ 8255 - ma 3 porty 8 bitowe. Ale aż wstyd o tym pisać bo to
    > prehistoria :)

    to samo chciałem zaproponować. prehistoria, bo i temat nieskomplikowany. ale
    układ prosty w obsłudze jak cep :)

    @

  • 5. Data: 2009-07-25 20:28:49
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Artur Miller pisze:
    > "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > to samo chciałem zaproponować. prehistoria, bo i temat nieskomplikowany. ale
    > układ prosty w obsłudze jak cep :)

    Teraz żeby nie wyjść na dinozaura to by wypadało zaproponować coś np na
    i2c, ale przychodzący mi do głowy PCF8574 ma tylko 8 bitów.

    MD

  • 6. Data: 2009-07-25 23:07:03
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > Jest taki układ 8255 - ma 3 porty 8 bitowe. Ale aż wstyd o tym pisać bo
    > to prehistoria :)

    A może jakieś "najpodlejsze" FPGA. Np. serii X2K lub X3K ?? Te drugie są
    spokojnie nadal do kupienia za psie pieniądze..

    MH

  • 7. Data: 2009-07-26 09:41:48
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Dzięki za propozycje :)

    Pozdrawiam!

  • 8. Data: 2009-07-26 11:49:57
    Od: marek <m...@o...pl>

    Jurij Atarov pisze:
> [...]
    > mogę użyć, jeśli nie mam wystarczającej ilości portów w mikrokontrolerze?
    http://hackaday.com/2009/07/23/open-source-logic-ana
    lyzer/

    M.

  • 9. Data: 2009-07-26 13:11:33
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Jurij Atarov napisał:
> [...]
    > mogę użyć, jeśli nie mam wystarczającej ilości portów w mikrokontrolerze?

    Pewnie mnie Koledzy "zlinczują" ;-), ale mimo że jestem elektronikiem
    "starej daty", to z czystego lenistwa zrobiłbym to na... drugim uC z
    odpowiednią ilością portów.

    Zamiast poczciwego 8255 w obudowie DIP-40 można dać najtańszą ATmege z w
    takiej obudowie i niech se testuje te 24 piny. Dodatkowo może te dane
    jakoś wstępnie obrabiać przez wysyłką do procesora głównego.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 10. Data: 2009-07-26 15:44:55
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> wrote in message

> [...]
    > takiej obudowie i niech se testuje te 24 piny. Dodatkowo może te dane
    > jakoś wstępnie obrabiać przez wysyłką do procesora głównego.

    ee ... trzeba program pisać, zapewnić komunikację z głównym prockiem ... nie
    szkoda czasu ? a 8255 były tez w zgrabnym plcc44

    @