eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajaki statecznik do t5 - czy emc sie cos poprawilo?? › Re: jaki statecznik do t5 - czy emc sie cos poprawilo?? Stateczniki elektroniczne do świetlówek
    From: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaki statecznik do t5 - czy emc sie cos poprawilo?? Stateczniki
    elektroniczne do świetlówek
    Date: Sat, 10 Jan 2009 12:17:11 +0100

    "Michał" news:gjrhmh$1kh$1@inews.gazeta.pl

    > walczylem ze statecznikami emc- padlo kilka sztuk nie tylko u mnie...ponoc
    > od lezacych rownolegle przewodow od swietlowek - wymieniali cale partie,

    Możesz rozwinąć temat? Równolegle leżące? Przeważnie końce rury zasilam
    przewodem dwużyłowym (dwa piny na każdym końcu rury). Czyli dwa przewody
    dwużyłowe. Jeden dłuższy o długości rury a drugi krótszy. Zresztą na
    obudowach stateczników jest informacja o max długości tego dłuższego
    przewodu.
    I teraz o jaką równoległość chodzi?

    Te EMC w czasie pracy Ci lekko terkotały takim coś w rodzaju 50Hz?
    Mam do jednej rury T8 36W i trochę dziad terkocze i wkurza to jak w
    pomieszczeniu jest cisza. Jakoś inne elektroniczne stateczniki potrafią
    pracować niesłyszalnie dla ucha. Ktoś badał dogłębnie te EMC?
    Trzeba przyznać, ze ładnie startują. Z czasu zwłoki (jakieś 2 sek) wygląda,
    że mają porządne podgrzanie skrętek.
    Jakoś coś nie chce mi się wierzyć, że stateczniki innych firm co tak szybko
    startują (nawet nie wiem czy 0,5sek. zwłoki od czasu podania napięcia jest)
    porządnie podgrzewają skrętki.

    Co do Vossloh-Schwabe też czytałem, że polecają ludzie
    http://www.vossloh-schwabe.com/eng/produkte/leuchtst
    offlampen/

    Trzeba tylko patrzeć, bo jedne są bez podgrzewania skrętek, seria ELXe.
    Z podgrzewanie skrętek przed startem ELXc.
    http://www.vossloh-schwabe.com/eng/technische_hinwei
    se/leuchtstofflampen/169.php
    Nie sprawdzałem praktycznie ile sekund trwa podgrzanie przed startem.
    Ktoś ma taki ELXc?

    Patrzyłem też na ofertę stateczników http://www.hybryd.com.pl/ ale ceny mają
    zbyt wysokie jak dla mnie.