  • 11. Data: 2009-01-16 13:05:56
    Temat: Re: kolo zebate - czy mozna dorobic na zamowienie?
    Od: "Mario123" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Sil" <m...@g...wytnijto.pl>
    > moge wykonac cos takiego,
    > bedzie drozsze niz 800 pln, ale 3 razy lepsze
    ***
    Witam
    Nie zrobisz bo nie będziesz wiedział co masz zrobić,
    chyba że masz dostęp do dokumentacji konstrukcyjnej producenta. :-)

    Czasem ludzia się wydaje że jak w sklepie cześć kosztuje 200 zł to
    w miejscowym warsztacie da się to zrobić za 40 zł.
    Z reguły tak się nie da. :)

    pozdrawiam
    --
    Mariusz (Mario123)
    FZ6 Fazer S2 '07

  • 12. Data: 2009-01-16 13:53:58
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Mario123 pisze:

    > Czasem ludzia się wydaje że jak w sklepie cześć kosztuje 200 zł to
    > w miejscowym warsztacie da się to zrobić za 40 zł.
    > Z reguły tak się nie da. :)

    Ale juz specjalistyczne narzedzia sie da :) Ostatnio wydlubalem kilka i
    zapewniam ze w porownaniu z cenami katalogowymi wyszlo darmo.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 13. Data: 2009-01-16 13:59:46
    Od: Sil <m...@g...wytnijto.pl>

    On 1/16/09 2:05 PM, Mario123 wrote:

> [...]
    >
    > Czasem ludzia się wydaje że jak w sklepie cześć kosztuje 200 zł to
    > w miejscowym warsztacie da się to zrobić za 40 zł.

    Oczywiscie, ze nie zrobie z powietrza. Potrzebny jest (jesli nie ma
    rysunku) element jako wzornik. Sprawdze rodzaj materialu i poziom
    obrobki cieplnej. W wiekszosci przypadkow, jesli nie jest to kosmiczny
    material a jakas stal, nie ma problemu z dorobieniem elementu.
    Specjalizuje sie w tym od lat, chociaz w innej branzy.
    Co do ceny, to problem wynika wylacznie ze skali producji i o tym
    wlasnie pisze w poscie. Producent trzaska takie elementy w tys. sztuk,
    zas zrobienie jednej moze czasem kosztowac duzo wiecej.
    sil

  • 14. Data: 2009-01-16 14:14:20
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Sil wrote:

    > bzdura,
    >
    > moge wykonac cos takiego,
    > bedzie drozsze niz 800 pln, ale 3 razy lepszeto zależy od tego jak bardzo
    > będzie droższe, od tego czy uda Ci sie dowiedziec (a to moze być
    > najtrudniejsza część) jak dobry i od czego jest oryginał.

    Kuba (aka cita) gg:1461968
    www.autoeden.com.pl www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 15. Data: 2009-01-16 14:23:59
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Mozna dorobic, tylko jaki sens skoro mozna miec nowa, oryginalna ?

    Nie popisałeś się chłopie :-(

    Jacek

  • 16. Data: 2009-01-16 14:39:06
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > kosztuje prawie 800 zl. Prosze o porade czy ktos na zamowienie jest w
    > stanie dorobic zebate kolo do skrzyni?

    Chociażby na allegro.

    Kiedyś szukałem kogoś kto wytoczy i wyfrezuje koło zębate o średnicy około 8
    cm.

    Ceny jakoś od 80 zł w górę, za koło z plastiku, bo takie było potrzebne, ale
    ze stali też mogli zrobić.

    Ja w końcu zrezygnowałem, bo sprzedaliśmy maszynę, ale nie był to motocykl.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 17. Data: 2009-01-16 15:07:25
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    Kuczu pisze:
    > Nawiasem mowiac nie wierze w 800 pln za jedna zebatke. Jak zyje nie
    > widzialem kola przekladniowego do japonca za 200 euro. No chyba ze by
    > bylo z tytanu.
    >
    > Nie mowiac juz o tym ze kola zebate wymieniac sie powinno parami.

    Może on wymienia parę? W FJ1100 na ten przykład kpl (2szt.) zębatek do
    naprawy drugiego biegu kosztował mnie właśnie nieco ponad 800 PLN.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 18. Data: 2009-01-16 19:34:11
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Agent 0700 pisze:

> [...]
    > ze stali też mogli zrobić.
    >
    > Ja w końcu zrezygnowałem, bo sprzedaliśmy maszynę, ale nie był to motocykl.

    I nie widzisz roznicy miedzy plastikowa zebatka a kolem zebatym skrzyni
    biegow ? To ja przepraszam.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 19. Data: 2009-01-16 19:34:25
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Agent 0700 pisze:

    > Nie popisałeś się chłopie :-(

    Bo ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 20. Data: 2009-01-16 21:57:06
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Don Pedro pisze:

    > Może on wymienia parę? W FJ1100 na ten przykład kpl (2szt.) zębatek do
    > naprawy drugiego biegu kosztował mnie właśnie nieco ponad 800 PLN.

    Czyli 800 za pare oznacza ok 400 za sztuke. A to, jakby nie patrzec, juz
    o polowe mniej niz cena podana na poczatku watku. I watpie aby
    ktokolwiek podjal sie wykonaniu od podstaw kola zebatego skrzyni biegow
    za porownywalne pieniadze. W ubieglym roku zlecalismy ze znajomym
    wykonanie zebatki dolnej lancucha rozrzadu do motocykla juz praktycznie
    zabytkowego. Gdyby byla mozliwosc kupna oryginalnej to by nie bylo
    problemu. Ale niestety nie udalo sie znalezc takowej, nawet w
    autoryzowanym serwisie i sklepach specjalizujacych sie w tym wlasnie
    motocyklu. Dorobiono zebatke za ok 250 pln. Do dzisiaj dziala bez
    zarzutu. Tyle ze zebatka lancuchowa jest prostsza w wykonaniu niz kolo
    zebate skrzyni biegow.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!