  • 51. Data: 2013-02-20 04:55:39
    Temat: Re: kondensator dostrojczy radiowy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:11y6ifdnk80px.nbq2n5pbrxge$.dlg@40tude.net...
    > Ech, pamietam z dziecinstwa - podlaczamy pastucha elektrycznego,
    > sprawdzamy
    > - nie dziala. Ale lampka sie pali, to bateria dobra. Zepsul sie tak nagle
    > ?
    > Dobry, ale my w trampkach :-)

    A pastuch to nie przypadkiem na napięcie stałe?
    Sorry za głupie pytanie ale nie wiem - "ja żem" chłopak z miasta ;-)

  • 52. Data: 2013-02-20 09:25:11
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > A pastuch to nie przypadkiem na napięcie stałe?
    > Sorry za głupie pytanie ale nie wiem - "ja żem" chłopak z miasta ;-)
    Kołacze mi się po głowie jakiś projekt sprzed wieków (Radioelektronik) -
    jakieś kV i setki kHz.
    P.G.

  • 53. Data: 2013-02-20 09:50:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, February 20, 2013, 9:25:11 AM, you wrote:

    > Kołacze mi się po głowie jakiś projekt sprzed wieków (Radioelektronik) -
    > jakieś kV i setki kHz.

    Nie ma setek kHz, krótki impuls formowany po stronie pierwotnej przez
    stopień LC, większość energii w formie pojedynczego impulsu, trochę w
    oscylacjach, które gasną w ciągu kilku ms.
    Wszystko znormalizowane - maksymalna częstotliwość powtarzania,
    energia impulsu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 54. Data: 2013-02-20 19:27:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w

    >A pastuch to nie przypadkiem na napięcie stałe?

    Raczej nie, trafo wyjsciowe, a dalej pewnie nic. Impulsy byc moze
    mocno niesymetryczne ... ale trampkom to akurat wszystko jedno,
    podeszwa gruba, pojemnosc znikoma, tak latwo paru mA nie przepusci.

    >Sorry za głupie pytanie ale nie wiem - "ja żem" chłopak z miasta ;-)

    Takie pastuchy na pewno w miastach robia :-P

    J.

  • 55. Data: 2013-02-21 00:16:19
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2013-02-19 16:48, Piotr Gałka pisze:

    > To nie ja oberwałem, tylko moja mama (na Czarnej Hańczy kilka km poniżej
    > jeziora Hańcza - rzeka tak uciążliwa, że przez cały dzień udało nam się
    > 8 km pokonać - właściwie samo przeciąganie kajaków przez chaszcze).
    > Według mamy relacji - jakby ją kto batem przez plecy przeciągnął.
    > P.G.

    Słyszałem już nie jedną relację o posmyraniu prądem przebywającego pod
    linią WN i NN, ale jednak z rezerwą odnoszę się do nich.

    Z drugiej strony faktycznie widuje się zakazy zatrzymywania się
    samochodów w miejscu przecięcia ulic z liniami NN.

    Z zamiłowania biegam od czasu do czasu, również w terenie i swego czasu
    dość często przemierzałem tereny pod linią 400 kV, czasami w dość
    mokrych warunkach -- nigdy nie odczułem przepływu prądu na własnej skórze.

    Rozumiem, że kajak niesiony na grzbiecie, z racji gabarytów, mógł
    zwiększać pojemność do linii... ale i jak patrzę na mapę sieci NN w
    okolicy Czarnej Hańczy nie ma linii 220 kV czy 400 kV.

    Jednocześnie widziałem jeźdźców konnych przemierzających pod linią 400
    kV, a pojemność koń-linia też znacznie większa niż człowiek-linia -- nie
    zauważyłem by coś niepokojącego z jeźdźcem czy koniem się działo...

    pzdr
    mk

  • 56. Data: 2013-02-21 10:41:14
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "mk" <reverse_lp.pw@myzskm> napisał w wiadomości
    > Rozumiem, że kajak niesiony na grzbiecie, z racji gabarytów, mógł
    > zwiększać pojemność do linii... ale i jak patrzę na mapę sieci NN w
    > okolicy Czarnej Hańczy nie ma linii 220 kV czy 400 kV.

    To pastuchy elektroniczne tylko pod takimi liniami się montuje ?
    P.G.

  • 57. Data: 2013-02-21 15:49:19
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2013-02-21 10:41, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "mk" <reverse_lp.pw@myzskm> napisał w wiadomości
    >>
    > To pastuchy elektroniczne tylko pod takimi liniami się montuje ?
    > P.G.

    Aaaaa... "pod jakimś drutem" zinterpretowałem mylnie jako linię
    energetyczną :)

    pzdr
    mk

  • 58. Data: 2013-02-21 18:30:05
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 20 Feb 2013 09:50:01 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    > oscylacjach, które gasną w ciągu kilku ms.
    > Wszystko znormalizowane - maksymalna częstotliwość powtarzania,

    Impulsy są powtarzane chyba co kilka sekund - tam, gdzie pastuch ma ulot
    na podporach to słychać "cykanie".
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 59. Data: 2013-02-21 18:33:47
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2013 01:05:10 +0100, Mario napisał(a):

    > W sumie to racja. Mi chodziło o to, że kolej pruska bywała już
    > gdzieniegdzie zelektryfikowana w tych czasach.

    Pierwszą zelektryfikowaną linią kolejową (choć niektórzy twierdzą, że
    był to raczej tramwaj) na obecnym terenie Rzeczpospolitej była trasa w
    Wąbrzeźnie - nastąpiło to w 1898 roku.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 60. Data: 2013-02-21 18:38:56
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-02-21 00:16, mk pisze:

    > Jednocześnie widziałem jeźdźców konnych przemierzających pod linią 400
    > kV, a pojemność koń-linia też znacznie większa niż człowiek-linia -- nie
    > zauważyłem by coś niepokojącego z jeźdźcem czy koniem się działo...

    ale wg tego co opowiadali kiedyś pracownicy rozdzielni w Widełce to owce
    pod linię 750kV wchodzić nie chcą

    --
    Pozdr.
    Michał