-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <c...@g...com>
In-Reply-To: <c...@g...com>
Subject: Re: korytarz zycia i pas awaryjny.
Date: Thu, 4 Jul 2019 17:48:13 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 64
Message-ID: <5d1e2043$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.87.21
X-Trace: 1562255427 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17352 83.26.87.21:63678
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2659672
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:c57460a4-68c3-4fea-8a89-fefec3077347@go
oglegroups.com...
>tak czytam sobie wykopa i tam forowany jest pomysl zeby korytarz
>zycia byl tworzony od lewej.
>Czyli ze miedzy lewym skrajnym pasem a kolejnym tworzyc korytarz dla
>karetki, strazy.
>Kto to wymysla?
To chyba akurat Niemcy wymyslili.
Tzn ten korytarz, tylko ze u nich na srodku jest.
>Czemu to jest takie bez sensu?
>Mamy pas awaryjny, z jakiegos powodu nie jest dobry dla karetki czy
>strazy.
>ok, jakos jestem w stanie zrozumiec ze to miejsce dla zepsutego auta
>kowalskiego ale karetka tamtedy jechac nie moze.
Jest jeszcze A4 Wroclaw-Legnica, gdzie pasa awaryjnego niet.
I wiadukty sa dosc waskie, wiec moze sie ten pas nie zmiescic ...
przerywany bylby.
Ale zeby jakas hitlerowska autostrada po bieda-remoncie miala wplyw na
niemieckie decyzje ... no chyba, ze u nich tez bieda :-)
A moze u nich jest za duzo odcinkow w remoncie, i miewaja mniejsza
szerokosc ?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Korytarz_ratunkowy
"Tworzenie korytarza ratunkowego pozwala na skrócenie czasu dojazdu
samochodów ratunkowych bądź innych służb technicznych do miejsca
wypadku[4], w tym również na przejazd dużych samochodów strażackich,
co byłoby niemożliwe, gdyby korzystały one wyłącznie z pasa
awaryjnego. "
Pas awaryjny za waski ?
ale glebszego wyjasnienia bym szukal tu
https://de.wikipedia.org/wiki/Rettungsgasse
>ok. Ale czemu w takim razie korytarz dla sluzb nie mialby byc na
>prawym pasie?
>Skoro kowalscy moga zjechac na awaryjny i zrobic miejsce dla sluzb na
>prawym pasie albo miedzy skrajnym prawym i kolejnym to dlaczego
>foruje sie idee zeby zrobic korytarz z drugiej >strony jezdni?
Bo u nas musi byc inaczej ? :-)
>To wogole jest poparte jakims sensem czy tak se ktos wydumal i reszta
>gdacze jak papugi a druga polowa ma to w dupie.
>Czemu tego nie uregulowac w przepisach.
>To jest jeden artykul do PORD i sprawa wyjasniona.
>Czemu proste rzeczy przerastaja naszych ustawodawcow?
Bo sa wazniejsze rzeczy - np kolor pazurków u orła w godle.
Zreszta po co bylo regulowac korytarz na autostradach, gdy nie bylo
autostrad :-)
A poza tym widzisz - tu jest Polska, tu pas awaryjny sluzy do
zawrocenia :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.19 22:45 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
Najnowsze wątki
- 2024-05-30 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-30 Wrocław => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-30 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-30 Warszawa => B2B Sales Representative <=
- 2024-05-29 Warszawa => Frontend Developer - React <=
- 2024-05-29 Kraków => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-29 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-05-29 Zabrze => Regular .NET Developer <=
- 2024-05-29 Zabrze => Regular .NET Developer <=
- 2024-05-29 Warszawa => Senior Cloud DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-05-29 Berlin => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-29 Poznań => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-05-29 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2024-05-29 Warszawa => Google Ads Freelancer <=
- 2024-05-29 Ulm => Solution Engineer (m/w/d) Data Center Technologies <=