  • 31. Data: 2016-08-02 02:42:17
    Temat: Re: kto jest mocarzem i zrobi takie cóś ??
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 01.08.2016 o 06:17, sundayman pisze:
    > http://techno-logic-art.com/clock.htm
    >
    > Ja pierdzielę, trzeba mieć... talent.

    Mnie się bardzo podoba. To jest właśnie trochę jak koledzy napisali -
    jak z pracowni Trurla.

    Kiedyś zrobiłem jakieś "ozdóbki" ze złoconych złącz z jakichś gniazd.
    Z nudów - dla zabawy. Facet rozwinął tą technikę do rozmiaru sztuki :)

    Sam bym chętnie coś takiego zrobił, gdybym miał nadmiar czasu.
    Niestety, to raczej niemożliwe...

  • 32. Data: 2016-08-02 08:07:50
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 01.08.2016 o 06:17, sundayman pisze:
    > http://techno-logic-art.com/clock.htm
    >
    > Ja pierdzielę, trzeba mieć... talent.

    ..... i poczucie estetyki. Kiedyś, dawno, pracowałem jako monter
    aparatury medycznej. Niektóre pakiety nie posiadały obwodów drukowanych
    tylko łączyło się kabelkami. Robiło takie płytki kilkunastu monterów ale
    tylko od dwóch z nich wyglądało to naprawdę ładnie, pomimo że wszystkie
    inne także działały poprawnie. Tutaj moją uwagę przykuła staranność
    wykonania, ładne i czyste luty, " świeża" srebrzanka i.t.p. Za montaż
    stawiam "celujący"

    Postroofki,
    DaN

  • 33. Data: 2016-08-02 08:20:23
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >Sam bym chętnie coś takiego zrobił, gdybym miał nadmiar czasu.
    >Niestety, to raczej niemożliwe...

    To jest zdecydowanie projekt na sprzedaż, i to za dobrą cenę

  • 34. Data: 2016-08-02 09:26:31
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-08-02 o 01:48, Magnus Elephantus pisze:
    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > i niezle pojebanym...
    > http://techno-logic-art.com/images2/gis08.jpg

    Czemu pojebanym?

  • 35. Data: 2016-08-02 09:40:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-02 o 09:26, robot pisze:

    > Czemu pojebanym?

    O to samo miałem zapytać.

    Jedni siedzą nad wodą i łowią ryby, inni narzekają na politykę, a są i
    tacy, którzy wolą twórczo spędzić czas.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2016-08-02 09:57:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2016-08-01 o 15:02, J.F. pisze:

    >Nie pamiętam czy 7474, ale generalnie patrzenie na przerzutniki tylko
    >na
    >poziomie bramek bez uwzględnienia poziomu tranzystorów rodzi
    >niebezpieczeństwo że coś nie zadziała. Gdzieś tam się czają
    >zależności
    >typu konieczność przełączenia jednego wewnętrznego przerzutnika
    >wcześniej niż drugiego,

    Tak ponoc dzialal 7472 (JK MS, o ile mnie pamiec nie myli).
    7474 to inna bajka ... choc prawde mowiac nie pamietam czy mial
    podawany jakas minimalna predkosc zbocza sygnalu zegarowego.
    Ale niby skad taki wolny sygnal w technice cyfrowej ...

    J.

  • 37. Data: 2016-08-02 11:54:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Aug 2016 20:17:29 +0200, "Ghost" <n...@d...pl> wrote:
    > http://www.crn.pl/images/2014/04/24/odra1305_wewnatr
    z.jpg/image_preview/Odra-1305_wewnatrz.jpg

    Mogli by chociaż te pajęczyny omiątnąć w tym muzeum od czasu do
    czasu...

    --
    Marek

  • 38. Data: 2016-08-02 12:07:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > jakas minimalna predkosc zbocza sygnalu zegarowego.
    > Ale niby skad taki wolny sygnal w technice cyfrowej ...

    Nie wiem, czy w najlepszym miejscu wątku się wcisnę z moimi 3 groszami.
    Kiedyś dawno, dawno, ucząc się dopiero podstaw, pożyczyłem od taty kolegi
    książkę o zdalnym sterowaniu modeli.
    Z tego co pamiętam, to nadajnik był sterowany serią przerzutników (każdy na
    2 tranzystorach), z których każdy, jak odmierzył swój czas to wyzwalał
    następny.
    Nie wiem czy dobrze strzelam, ale jakbym miał tranzystorami wysterować takie
    60 ledów naokoło tarczy to chyba nie myślałbym o robieniu z tranzystorów
    układów cyfrowych tylko raczej pomyślałbym o serii 60 przerzutników, każdy
    jakoś sprzężony ze stanem poprzedniego i sygnałem zegarowym.
    Niesamowicie brakuje mi tu kondensatorów.
    P.G.

  • 39. Data: 2016-08-02 12:16:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-08-01 o 15:57, b...@g...com pisze:
    > Jakoś schematu nigdzie nie widać
    To może reverse engineering? :-)

    Robert

  • 40. Data: 2016-08-02 13:28:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Z tego co pamiętam, to nadajnik był sterowany serią przerzutników
    >(każdy na 2 tranzystorach), z których każdy, jak odmierzył swój czas

    Tak sie to robilo ... i chyba w wielu aparaturach do tej pory tak
    robi.

> [...]
    >robieniu z tranzystorów układów cyfrowych tylko raczej pomyślałbym o
    >serii 60 przerzutników, każdy jakoś sprzężony ze stanem poprzedniego

    Jest to jakis pomysl, ale to jednak 60 przerzutnikow.
    Alternatywa jest np 10 takich przerzutnikow, plus 6, i LEDy w
    macierzy.
    Szczegolnie, jak jeszcze trzeba wyswietlic cyfry na wyswietlaczu

    >Niesamowicie brakuje mi tu kondensatorów.

    Ale co - chcesz to zrobic jak w tamtej aparaturze, na uniwibratorach ?
    I stroic wszytkie 60 na 1 sekunde dlugosci impulsu ?

    A jeszcze musialbys jakies zabezpieczenie wymyslec, zeby dwa czy
    wiecej "jedynek" nie krazylo.

    Swoja droga, to sie zastanawiam, czy Twoj pomysl da sie jakos prosto
    zrobic, np 2 tranzystory na LED.
    Nie, chyba nie, 2 to potrzebne do samopodtrzymania, czyli co najmniej
    trzeci do taktowania.

    A moze by tak cos ala CCD na mosfetach ?

    J.