  • Data: 2020-11-15 09:08:21
    Temat: Re: który lepszy
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15-11-2020 o 08:28, Peter pisze:

    > no tak
    >
    > weźmy konkretnie
    >
    > służbowo mam panda2 1.1 54KM 88Nm@2750
    > służbowo mam skoda  1.2 55KM 108Nm@3000
    >
    > ten drugi samochód o 100kg cięższy a jeździ o wiele lepiej
    >

    > WTF?
    >
    > ja się kłócę ze znajomymi że to te niuty

    Różnica w tych maks, jest na tyle niewielka, do tego równoważona przez
    masę, ze raczej to nie to, raczej sam przebieg krzywej.

    > poruszam się nimi po tym samym terenie i w tym samym miejscu np
    > podjazd/górka panda2 zdycha a skoda ciągnie przy podobnych obrotach
    >

    > a problem dlatego że mam zamiar kupić nowy samochód i kieruję się
    > niutami a nie mocą, zakładam że 1.2 75KM 118Nm@2750 będzie lepsze od 1.2
    > 85KM 118Nm@4200 przy tej samej masie i z 1 osobą

    Może, ale nie musi.
    Zależy ile nm produkują te silniki przy tych samych obrotach.
    No i konstrukcja - jeśli to pierwsze będzie wolnossącym dieslem, a
    drugie dobrze doładowaną benzyną, z w miarę płaską krzywą przebiegu
    momentu, to na 100% to drugie będzie jeździło dużo lepiej.