  • 1. Data: 2020-11-14 11:13:22
    Temat: który lepszy
    Od: Peter <p...@o...pl>

    samochód o wadze 900kg

    1. 50nm 100KM
    2. 100nm 50KM

    który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej jeździło? :)

  • 2. Data: 2020-11-14 11:26:42
    Temat: Re: który lepszy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.11.2020 o 11:13, Peter pisze:

    > 1. 50nm 100KM
    > 2. 100nm 50KM
    >

    > który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej
    > jeździło? :)

    To jakieś podchwytliwe pytanie? Zakładam, że skrzynie nie spieprzone i
    kierowca ogarnięty?

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-11-14 12:45:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >
    > 1. 50nm 100KM
    > 2. 100nm 50KM
    >

    > który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej

    Żadnym z nich.
    Ale dużo zależy od przebiegu krzywej momentu.

  • 4. Data: 2020-11-14 12:50:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Peter,

    Saturday, November 14, 2020, 11:13:22 AM, you wrote:

    > samochód o wadze 900kg
    > 1. 50nm 100KM
    > 2. 100nm 50KM
    > który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej jeździło? :)

    Strasznie głupie pytanie. Zdefiniuj ,,lepiej". Jeśli umiesz się
    posługiwać skrzynią biegów, to na kołach będziesz miał większy moment
    przy silniku 100 KM. A to moment na kołach przyśpiesza.

    Swoją drogą - nie znam silnika 100 KM o momencie maksymalnym 50 Nm
    (nie nanometrów tylko niutonometrów). K16 stosowany w Polonezie miał
    103 KM przy 6 krpm i 127 Nm przy 5 krpm. Ale 125+ Nm od 3 krpm do 6
    krpm. I przy umiejętnym operowaniu skrzynią biegów robił piorunujące
    wrażenie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2020-11-14 12:51:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 Nov 2020 11:13:22 +0100, Peter napisał(a):

    > samochód o wadze 900kg
    >
    > 1. 50nm 100KM
    > 2. 100nm 50KM
    >
    > który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej jeździło? :)

    Co to są za wielkości których dotyczą jednostki "nm" (nanometr?) oraz
    "KM"?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2020-11-14 13:17:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    > 2. 100nm 50KM
    >
    > który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej jeździło? :)

    Co to jest za wielkość której dotyczy jednostka "nm" (nanometr?)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 7. Data: 2020-11-14 13:49:01
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-11-14 13:17, Jacek Maciejewski wrote:
    [...]
    > Co to jest za wielkość której dotyczy jednostka "nm" (nanometr?)

    Hyhy, też od razu o tym pomyślałem. :-D

  • 8. Data: 2020-11-14 13:51:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    >
    > 1. 50nm 100KM
    > 2. 100nm 50KM
    >

    > który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej
    jeśli to jest sonda uliczna, albo głosowanie to ja odpowiem tak. ten
    który ma większy moment, będzie "lepszy" dla kapelusznika. mniej zmian
    biegów, płynniejsza jazda. ten który ma większą moc, powinien wygrać
    wyścig. (o ile trasa nie spowoduje innych ograniczeń)
    ToMasz

  • 9. Data: 2020-11-14 16:45:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-14 o 11:13, Peter pisze:
    > samochód o wadze 900kg
    >
    > 1. 50nm 100KM
    > 2. 100nm 50KM
    >

    > który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej
    > jeździło? :)

    Ciągnąć bronę po polu?

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2020-11-14 17:26:23
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 14.11.2020 o 11:13, Peter pisze:
    > samochód o wadze 900kg
    >
    > 1. 50nm 100KM
    > 2. 100nm 50KM

    Jaki element w samochodzie jest w nanometrach?

    --
    Czarek