  • Data: 2023-03-01 23:27:33
    Temat: Re: kwasiak i lifepo4 równolegle
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.03.2023 o 23:02, Janusz pisze:

    > Bo jeden był już zasiarczony i miał mniejszą pojemność, dlatego ...

    Niekoniecznie :) Wobraź sobie, że nie było zasiarczenia bo to były
    nówki. 100Ah się nie gotował a gotował się ten 220Ah, który był nowszy o
    1 miesiąc:) Róznica taka, że 100Ah był bezobsługowy a 220Ah (Mercedes-od
    TIRa/inny typ) miał korki i musiałem dolewać wody co 2 miesiące. Inaczej
    pisząc, sterownik MPPT miał swoją logikę i "głupiał" w boost. Logi z
    MPPT mam dostępne w apce przez BT (Solar Life) ale logi z "natury"
    prowadzę w zapisie Supla w osobnych kanałach V i A na każdą minutę. Stąd
    wiedza jak to wygląda naprawdę w skali roku dzień w dzień, minuta po
    minucie :]

    >  Na dodatek prąd

    > ... tak szybko padał.

    Nie wiesz jaki był "drenaż" :) bo nie podałem. Otóż po skończeniu/braku
    ładowania NIGDY nie dochodziło do większego drenażu niż 1A, srednio było
    to ok 0,8A...czyli jesli policzysz pojemność akumulatorów to okazuje się
    że kwasowiec to zwykła bajka.

    Dopiero po roku, dotarła do mnie świadomość, że w normalnym cyklu dla
    kwasiaka, czyli samochodu, akumulator używany jest przez max 1 min...do
    rozruchu a później jest ładowany. Rozładowanie praktycznie nie
    istnieje...chyba że jakaś lampka 5W w bagażniku się nie wyłączy i na
    drugi dzień są już problemy.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>