  • Data: 2023-03-02 09:52:50
    Temat: Re: kwasiak i lifepo4 równolegle
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może zadziałać ale nie musi. Cały myk w automatyce ładowania, bo
    zadziała bo bms lifepo wyłączy przy za niskim napięciu, a kwasiak będzie
    umierał - ale cały czas w układzie.
    To zresztą nie samochodowy kwasiak tylko jenox hobby - bardziej ponoć
    odporny na głębsze rozładowania (dupy nie urywa - po roku czy tam dwóch
    ze 100ah zrobiło się 60ah - ale w dużej mierze z mojej winy)
    > rozładowanie to inna bajka. Różne typy akumulatorów bardzo różnie
    > absorbują energię i mogą oszukać sterownik co może być przyczyną, że
    > akumulator z innej parafii, będzie niedoładowany.
    Ale będą łykać tyle ile się da przy określonym napięciu - i to mi wystarczy

    Czas ładowania też
    > jest tutaj ważny i przede wszystkim samorozładowanie. Różnice są na tyle
    > duże, że wyjebałem ze swojego układu kwasiaki i zostawiłem tylko żelowe.
    ma pracować z panelem więc samorozładowanie pomijalne (na zime nie
    używane - to przyczepa kempingowa)
    > Panie, BAJKA teraz :) Nigdy wincyj kwasiaka.
    agm takie cudowne nie jest (ale lepsze niż kwasiak...lifepo dopiero może
    zmienić sensownie przechowywanie energii)