  • Data: 2021-01-22 14:31:17
    Temat: Re: lampy uliczne
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22/01/2021 14:02, J.F. wrote:
    > Ogolnie dosc typowe rozwiazanie ... tylko czy na pewno "wtopione"

    Wyglądało jak jeden blok plastiku, zintegrowany z odbłyśnikiem (a może
    to też radiator), może w jednym kawałku "akrylu" czy co tam mają. Jak
    nie pęknie, nie ma jak się dostać brud czy woda.

    > i czy
    > na pewno na tyle hermetyczne,

    Może to gołe LEDy zalewane w całości. To się raczej nierozszczelni.

    > A w ogole jest problem z zabrudzeniem od zewnatrz ?

    W takiej lampie led pewnie tak. W sodowej znacznie więcej kłopotów to
    zabrudzenie w środku, w okolicy świeci kilka takich co do których nikt
    nie zaglądał od dawna i nic nie dają. Wieksza część moich skromnych
    obserwacji lamp sodowych to jednak brud w środku obudowy, zalegajacy
    latami. Same klosze też żółkną, nie wiem czy zmienia to strumień lampy
    sodowej.

    > No i jesli co pewien czas trzeba "zarowke" wymienic ... moze przy okazji
    > klosz umyc.

    Nie spotkałem się z myciem przy okazji wymiany żarówek, jako obserwator
    takich akcji. Zakładają co jest, choćby było czarne.

    Natomiast tamta była wymieniana w całości. Razem z odbłysnikiem. Może to
    tylko "wtopina folia aluminiowa" co powoduje że koszta są znikome.

    Szukam tej reklamy na YT, ale na razie bezskutecznie.

    U mnie w okolicy wymieniają powoli na ledy. Wada taka że chyba częściej
    się psują, od sodowych. I mam wrażenie że wcale nie z powodu uszkodzenia
    samych ledów, tylko całej reszty klamotrów je zasilających (!).