    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: lampy uliczne
    Date: Fri, 22 Jan 2021 16:50:43 +0100

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 22/01/2021 14:02, J.F. wrote:

    >Wyglądało jak jeden blok plastiku, zintegrowany z odbłyśnikiem (a
    >może

    Odblysnika w LED raczej nie ma.

    >to też radiator), może w jednym kawałku "akrylu" czy co tam mają. Jak
    >nie pęknie, nie ma jak się dostać brud czy woda.

    >Może to gołe LEDy zalewane w całości. To się raczej nierozszczelni.

    Moze.

    >W takiej lampie led pewnie tak. W sodowej znacznie więcej kłopotów to
    >zabrudzenie w środku, w okolicy świeci kilka takich co do których
    >nikt nie zaglądał od dawna i nic nie dają. Wieksza część moich
    >skromnych obserwacji lamp sodowych to jednak brud w środku obudowy,
    >zalegajacy latami.

    No wlasnie - to moze z zewnatrz myc nie trzeba, nawet LED ...

    >Nie spotkałem się z myciem przy okazji wymiany żarówek, jako
    >obserwator takich akcji. Zakładają co jest, choćby było czarne.

    takie rzeczy coraz czestsze
    https://www.przetargi.info/przetarg/1-mycie-kloszy-w
    -oprawach-parkowych-o%C5%9Bwietlaj%C4%85cych-osiedla
    -na-terenie-miasta-o%C5%9Bwi%C4%99cim-przy-ul.-szary
    ch-szeregoacutew-ul.-syreniusza-ul.-sarkanusa-ul.-ba
    %C5%82andy-i-przed-blokiem-przy-ul.-andrzeja

    czy
    https://zdm.waw.pl/aktualnosci/przetarg-na-konserwac
    je-oswietlenia-kolejna-szansa-na-oszczednosci/

    "Do zadań konserwatora w ramach 3-letniej umowy będzie należało m.in.
    usuwanie usterek (całodobowe pogotowie), zapewnienie prawidłowego
    działania latarni (opraw i wszystkich urządzeń oświetleniowych),
    dbanie o estetyczny wygląd, mycie kloszy i słupów a w razie potrzeby
    wymiana na nowe.
    Ważnym zadaniem będzie też systematyczne usuwanie z urządzeń
    oświetleniowych nielegalnych plakatów, reklam itp."

    J.