  • Data: 2022-05-24 10:20:40
    Temat: Re: laser do betonu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 May 2022 17:33:51 -0700 (PDT), ptoki wrote:

    > Znaczy sie sa trzy mozliwosci przynajmniej:
    > -masz juz nieostry udar w wiertarce

    Trudno mi ocenic.

    > -Masz te widie nienaostrzona

    Zdecydowanie. To sie ostrzy?
    Fakt, ze nowe wiertlo jakby ciut lepiej bralo ... na pare minut, czy
    raczej pa pare mm starczylo.

    > -Beton byl okrutnie twardy albo odwrotnie, wypelniony pylem ceglanym.

    Beton jakis okrutnie twardy. W cegle akurat ta wiertarka i nieostrzone
    wiertla wierca dobrze.
    Beton jakis bardzo ciemny ... nie wiem, czego dodali.

    > Na pierwsze dwa mozna poradzic albo naostrzeniem wiertla albo wymiana wiertarki
    > na trzecie rozwiazanie jest trudne. Albo poprzednie dwa albo cierpliwosc i
    chlodzenie wiertla.

    > Mialem u siebie taka dziwna mieszanke betonu i cegly. Niby miekkie/lekkie ale ani
    sie nie chcialo wiercic ani kuc.

    Ja czasem w starej wielkiej plycie trafialem na kamień (żwir).
    Tez problem.

    > Jak ci 5mm slabo wchodzi to czasem warto wymienic na wieksze. Moze piach ci sie nie
    usuwal i tlukles w ten piach zamiast kruszyc sam beton.

    Sufit. Szybko sie wysypywal.
    Tylko ... w jednej dziurce wrecz widze ten strumien pyłu jak sie sypie
    ... a dziura sie nie poglebia. Tzn prawie nie, bo w koncu sie
    pogłebila.
    A w innej nie widze tego pyłu.

    > Jak tak mialem to troche pomagalo plukanie woda albo przedmuchiwanie.

    > No i ostrzenie widii.

    Naprawde pomoze? Czy zaraz sie stępi?

    J.