    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 9 May 2022 14:41:14 -0700 (PDT)
    <8...@g...com>
    <1xzgfwtone37b$.1qh6322xdhv6x$.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: laser raz jeszcze
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 9 maja 2022 o 18:41:08 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    cquisition-Marker-SOFLAM-work-1

    980nm-laser-module/980d-12v-ttl.html

> [...]
    > Dawniej, to pewnie mozna bylo zalozyc, ze bedzie to laser YAG.
    > Ale dzis laserow dostepnych jest wiecej.
    >
    > zreszta miales ten link
    > https://www.kenbit.pl/sol-1/
    > wykrywa 800-1700nm
    > a przykladowe lasery masz wymienione
    > masz tu troche fotek w podczerwieni (bliskiej)
    > https://shotkit.com/infrared-photography/
    >
    > I naprowadz sie na to.
    >
    > Barwy są falszywe ... ale pokazuja, ze spektrum i w podczerwieni jest
    > rozne.
    > Ten sam problem, a nawet wiekszy - sam piszesz ze trzeba dluzszy czas

    Cały czas patrzysz z punktu widzenia konstruktora rakiety. Popatrz z punktu widzenia
    konstruktora systemu obronnego śmigłowca. Trochę danych dostarczy wywiad. Ale zawsze
    zostanie niepewność co wymyśli konstruktor rakiety. Wora by mu ukręcili jak by się
    okazało że zrobił super zabezpieczenie na podczerwień a wróg ma zielony dyskotekowy
    laser do naprowadzania. Są zbiorniki spawane metoda traconego spawacza to na wojnie
    też może być metoda namierzania helikopterów metoda traconego operatora. Argument że
    mogą namierzyc jak by światło widzialne było jest bardzo naciągany. Pokazywali jak to
    robią na Ukrainie. Najpierw wybiera cel ale jeszcze go nie oświetla. Uruchamia
    oświetlanie ale nie celuje w cel tylko obok. Potem na wyczucie jak rakieta jest
    blisko celu przenosi oswietlenie na cel. W takiej sytuacji załoga celu nie zdąży
    powiedzieć o kurwa. A nawet jak by oświetlał helikopter z boku to załoga ma do pięciu
    sekund na reakcję. Nie zdarza się obrócić żeby ostrzelać tego co strzelał. Automat
    wystrzeli kilka zimnych ogni. Jeśli rakieta z jakiś powodów ich nie trafi to zdarza
    się zesrać w gacie zanim dostaną drugą. A jak by nie dostali to są na cztery dni
    wykluczeni z lotów bo trzy dni będą pili żeby odreagować a czwarty dzień będą
    dochodzić do siebie.